جعبه سیاه بالگرد هلال احمر کرمان به تهران منتقل می شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این‌که جعبه سیاه بالگرد حادثه سقوط بافت باز شده است ،گفت: جعبه سیاه بالگرد به تهران ارسال می‌ شود تا علت سقوط دقیق بررسی و مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد امیرخانی با بیان این‌که جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی توسط تیم‌ های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تیم فنی جمعیت هلال احمر از صبح دیروز، جمعه پنجم اسفند ماه، به شهرستان بافت اعزام شده و تحقیقات در مورد علت سقوط بالگرد آغاز شده است، افزود: این تیم جعبه سیاه بالگرد حامل وزیر ورزش را باز کردند تا به تهران ارسال شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ ادامه داد: تیم فنی دیگری هم امروز از تهران به استان کرمان سفر می‌ کند و جزئیات حادثه سقوط بررسی خواهد شد؛ بال‌ های ذخیره و لاستیک‌ های بالگرد باز می‌ شوند و پس از سبک‌ سازی، لاشه بالگرد را به آشیانه کرمان و سپس تهران می‌ فرستند.

امیرخانی توضیح داد: زمان دقیق باز شدن جعبه سیاه مشخص نیست، اما بایستی هماهنگی لازم با کشور روسیه، به‌ عنوان سازنده بالگرد صورت گیرد؛ ضمن آنکه ما در بازخوانی جعبه سیاه دخل و تصرفی نداریم.

وی تصریح کرد: کاپیتان پرواز می‌ گوید بالگرد مشکلی نداشته؛ اما لحظه‌ ای تعادل خود را از دست می‌ دهد و او با وجود آنکه خیلی تلاش کرده آن را کنترل کند اما موفق نبوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان دربارۀ شرایط آب و هوایی در بافت هنگام حادثه، یادآور شد: زمان حادثه باد می‌ وزید اما به نحوی نبود که برای بالگرد خطرساز باشد.

وی همچنین گفت: این نوع بالگرد توانایی حمل ۳ تن بار را دارد و وزن مسافران نیز نصف این میزان ظرفیت نبوده؛ لذا چیزی وجود نداشته که از این منظر نیز مشکل‌ ساز شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: هیچ چیز اینک مشخص نیست، شاید مشکل از نقص فنی باشد زیرا در چنین حوادثی گاهی یک اتفاق جزئی باعث یک حادثه بزرگ می شود.

امیرخانی دربارۀ آخرین وضعیت کادر پرواز نیز گفت: مهندس پرواز و خلبان ما روز جمعه عمل جراحی داشتند که یکی شکستگی دست و دیگری مشکلی در قفسه سینه داشت که امیدوارم این افراد سلامتی خود را هرچه زودتر به دست بیاورند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در این باره با بیان اینکه جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی توسط تیم های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.

امیرخانی یادآور شد: رییس سازمان امداد و نجات به کرمان سفر کردند و رییس این سازمان نیز از مصدومان حادثه سقوط بالگرد در بیمارستان شهید باهنر کرمان عیادت داشت.

شایان ذکر است؛ بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان عصر پنجشنبه هفته گذشته در لحظه فرود در بافت دچار سانحه شد که مشاور وزیر به علت شدت جراحات جان باخت و ۱۸ تن نیز زخمی شدند.

وزیر ورزش و یک نفر دیگر دچار ضربه مغزی شدند اما پزشکان می گویند که علائم حیاتی آنان پایدار است؛ مدیرکل ورزش کرمان نیز حال مساعدی ندارد و تلاش برای مداوای وی در جریان است.

به گفته مسئولان درمانی سایر مصدومان حادثه حال مساعدی دارند و خطر از آنان رفع شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز که گفته شده خطر از وی رفع شده شامگاه جمعه از طریق پرواز اورژانس به بیمارستانی در تهران انتقال یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha