بلاتکلیفی معادن زغال سنگ، یکی از موانع پیش روی اشتغال استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی معادن ذغالسنگ انتقاد و بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت زغال سنگ استان کرمان قابل توجه و این صنعت بسیار اشتغال زا است، ولی به حال خود رها شده و به اندازه ظرفیت از آن بهره برداری نمی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه شورای معادن استان کرمان؛ از فعالیت اعضای شورای معادن استان در طول سال جاری، گفت: معادن زغالسنگ استان کرمان دارای ظرفیت خوبی هستند، اما هنوز این ظرفیت به طور کامل فعال نشده است، این استان دارای ذخایر زغال سنگ فراوانی است و با وجود اینکه این صنعت بسیار اشتغالزا محسوب می شود، اما به حال خود رها شده و اندازه ظرفیت از آن بهره برداری نمی‌ شود.

وی افزود: طرح فولاد راور دارای مشکلات زیرساختی همچون تامین برق است، که در این زمینه جلساتی برگزار و انتظار داریم هرچه سریع‌ تر مسائل برطرف شود، چرا که بهره‌ برداری از این طرح موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی خوبی در شهرستان راور می‌ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی معادن زغال سنگ انتقاد و بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت زغال سنگ استان قابل توجه است، می طلبد برای تامین مواد اولیه کارخانه بریکت سازی کارخانه فولاد راور محدوده ای از معادن زغال سنگ به این کارخانه داده شود، تا ضمن تامین مواد اولیه خود، زمینه اشتغال تعداد زیادی را فراهم می کند، لذا تا پایان سال مزایده آن برگزار شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای توسعه استان استفاده شود، برنامه راهبردی شورای معادن برای سال آینده به تصویب شورای معادن برسد و محورهایی در آن تصویب شود که مسیر جهت دهی صنایع بزرگ در بستر جدید را هدایت کند.

وی با اشاره به برنامه راهبردی شورای معادن در زمینه قانون جهش دانش بنیان و استفاده از ظرفیت قانون معافیت مالیاتی عنوان کرد: این ظرفیت می تواند فوق العاده به استان کمک کند و شرکت ها آن را جدی بگیرند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با هماهنگی کمیسیون تلفیق سهم استان ها را از حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش دادیم و سهم استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران، عددی قابل توجه خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: ۳۰ میلیون مترمکعب انتقال آب را به استان کرمان انجام دادیم تا این استان را از بی آبی نجات دهیم؛ طرح جدید آب خلیج فارس که در حال نهایی شدن است، مشکل تنش آبی کرمان را رفع می کند.

وی با اشاره به سقف ۱۵ درصد حقوق دولتی استان کرمان گفت: با رئیس کمیسیون تلفیق و صنایع مجلس توافق کردیم؛ که در لایحه بودجه سال آینده ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود. ما هم برنامه داریم تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به این لایحه اضافه کنیم که تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان برای استان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha