استانداردسازی ۳۴۰ اقامتگاه بومگردی در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به برنامه کیفیت‌ بخشی اقامتگاه‌ های بومگردی این استان گفت: از ابتدای سال آینده استانداردسازی ۳۴۰ واحد بومگردی اجرا می‌ شود، که این اقدام باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر به ویژه گردشگران خارجی می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۶ واحد بومگردی در استان کرمان افتتاح شده است، که اکنون تعداد آنها به ۳۴۰ واحد رسیده است.

وی افزود: بومگردی‌ ها در استان کرمان روند رو به رشدی دارند و در تمام مناطق گردشگری استان فعالیت می‌ کنند، که از پراکندگی قابل قبولی نیز برخوردار هستند و در مناطقی که اماکن اقامتی وجود ندارد، در بحث اسکان گردشگر گزینه مناسبی محسوب می‌ شوند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: بومگردی‌ ها همچنین در بحث اشتغالزایی نیز موفق عمل کرده‌ اند و اینک یک هزار و ۲۵ نفر به صورت مستقیم در بومگردی ها مشغول فعالیت هستند؛ که با احتساب اشتغال غیرمستقیم آنها این عدد به حدود ۳ هزار نفر نیز می‌ رسد.

فعالی ادامه داد: نظارت کامل بر امکانات و خدمات دهی بومگردی‌ ها برای حفظ کیفیت خدمات به صورت مستمر انجام می‌ شود، اما در مواردی شاهد نواقصی در این اقامتگاه‌ ها از قبیل کامل نبود تجهیزات، کیفیت پایین غذا، مناسب نبودن بنا و غیره را شاهد هستیم که برای رفع این مشکلات استانداردسازی در این اماکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجربه موفق استانداردسازی هتل‌های استان کرمان تصریح کرد: در طرح استانداردسازی اقامتگاه‌ های بوم‌گردی تمام امکانات و تجهیزات کمی و کیفی خدمات با استانداردهای روز تطبیق داده و به روزرسانی می‌ شوند و کارکنان بومگردی نیز تحت آموزش قرار می‌ گیرند، تا ضمن رضایت، اقبال و جذب گردشگران نیز برای اقامت در بومگردی ها افزایش پیدا کند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه پراکندگی بومگردی‌ ها را تقریبا در تمام استان مشاهده می‌ کنیم، ابراز داشت: محدودیتی در اعطای مجوز برای احداث بومگردی وجود ندارد و به متقاضیان طبق ضوابط تسهیلات ارزان قیمت نیز پرداخت می‌ شود، اما متقاضیان باید حتما رعایت ضوابط و استانداردها را در نظر داشته باشند.

فعالی عنوان کرد: استقبال از مناطق گردشگری کرمان رونق بومگردی و اقتصاد جوامع محلی را به همراه دارد، به طور مثال طی چند وقت اخیر بیش از پنج هزار گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های کویر لوت وارد شهداد شدند که ظرفیت تمام اقامتگاه‌ های بومگردی متطقه تکمیل شد.

وی یادآور شد: در منطقه گردشگری مانند شهداد سه هتل در حال فعالیت است و ساختمان یک هتل دیگر را نیز در دست ساخت داریم، که در کنار بیش از ۴۰ واحد بومگردی منطقه پذیرای مسافران و گردشگران هستتد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار کرد: همچنین برای ارتقای سطح خدمات در اماکن اقامتی و پذیرایی از جمله بومگردی‌ های استان کرمان دوره‌های متعدد توانمندسازی شاغلان گردشگری‌ در سال‌ های اخیر برای کارکنان این اقامتگاه ها ‌برگزار شده است.

فعالی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد واحدهای بومگردی در استان کرمان به ترتیب در شهرهای شهداد، بافت، جیرفت و شهربابک قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha