به ورزشکاران قهرمان در بازیهای آسیایی مسکن اهدا می‌شود

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو در رادیو گفت وگو اعلام کرد: در توافق با شهرداری تهران برای ورزشکارانی که مدال طلا در بازیهای المپیک و آسیایی دریافت می‌کنند، مسکن و اشتغال فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت،دکتر مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو در مورد آسیب شناسی کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گفت: حدود ۳۲ جلسه با ۳۲ فدراسیون برگزار شده و به ۳ شکل تیمها را نهایی می‌کنیم و در همین ایام لیست رشته‌ها را به شورای المپیک آسیا اعلام می‌کنیم اما برای ثبت نام رشته‌های به نام، جلسات دقیقتری با فدراسیونها خواهیم داشت.

وی افزود: به منظور کیفی بودن تیم، حضور برخی تیمهای مدال آور در لیست خواهند بود. همچنین اسامی رشته‌هایی که احتمال گرفتن مدال دارند در حال جمع بندی است و گروه سوم که حمایتی و مربوط به حوزه بانوان است را برای رشته‌هایی که احتمال دریافت مدال ندارند به منظور توسعه ورزش و پیشرفت اینده ورزشکاران در نظر خواهیم گرفت.

هاشمی با اشاره به تیم ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفری کاروان کیفی ایران متشکل از ورزشکار آقا و خانم، مربیان، سرمربیان، پزشکان، مدیران، سرپرستان و روسای فدارسیون اذعان کرد: این حضور بستگی به بودجه ۱۴۰۲ دارد و لذا می‌توان تعداد را به صورت دقیقتر تا چند ماه آینده اعلام کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در رادیو گفت و گو یادآور شد: هتل و آکادمی المپیک در صورت لزوم امکاناتی را در کیش و شمال کشور فراهم می‌کند تا تیمهای اعزامی را بتوان حمایت کرد.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو بیان کرد: از بین ۳۲ فدارسیون ورزشی پیش بینی می‌شود که بین ۲۵ تا ۳۰ رشته به بازیها اعزام خواهند شد.

وی همچنین در مورد حضور بلاروس و روسیه در بازیهای آسیایی گفت: شورای المپیک آسیا علاقمند به حضور این کشورها هست چرا که به نفع ورزشکاران خواهد بود. اما در جداول و رشته‌های فردی و مدال آور حضور ندارند و اگر در جداول باشند امتیازات آنها لحاظ نخواهد شد. ظرف یک ماه آینده ۲ جلسه با روسای کاروانها در ۲ کشور اطراف داریم و این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

هاشمی پیرامون بودجه فدراسیونها اظهار کرد: اعتبارات در پایان سال دریافت شده و کمیته ملی المپیک نیز حمایتهایی کرده است. اما کمک اصلی به تیمسازی رشته‌ها توسط معاونت قهرمانی وزارت ورزش پرداخت خواهد شد. بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش یافته اما هنوز کافی نیست چرا که سفرهای تیمهای ورزشی و تهیه اقلام آنها براساس ارز می‌باشد و لذا به حمایتهای بیشتری نیاز دارند.

وی همچنین اعلام کرد: در توافق با شهرداری نیز برای کسانی که مدال طلا در بازیهای المپیک و آسیایی دریافت می‌کنند، مسکن و اشتغال فراهم خواهد شد و با برخی سازمانهایی که می‌توانند در حوزه اشتغال و مسکن کمک کننده باشند، مذاکره می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha