نشست روسا و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم برگزار شد.

ظرفیت و زیر ساخت های خوب درمانی و بهداشتی در جهرم زمینه ساز مراجعه معکوس بیماران از مرکز استان به این شهرستان است

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، در جلسه روسا و معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و جهرم که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سالن شهید ایرانمنش برگزار شد، دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حوزه درمان و بهداشت، شهرستان جهرم دارای ظرفیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی است و حضور پزشکان و متخصصین حاذق در رشته های مختلف این فرصت را برای این شهرستان ایجاد می کند که مراجعه برعکس برای درمان بیماران از استان به این شهرستان بوجود آید.

وی حضور پروژه های خیرساز در حوزه های بهداشتی درمانی جهرم را برگ زرینی برای این شهرستان دانست و گفت: تعدد پروژه های خیر ساز و حضور پررنگ این عزیزان در حوزه سلامت نشان می دهد که خیرین عزیز زیادی برای خدمت به هم نوعان به این عرصه گام نهادند که به نوعی در کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی و حضور ۱۲۰ عضو هیات علمی، ۲ استاد تمام و ۱۳ دانشیار در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم از دانشگاه هایی است که پتانسیل بسیار خوبی در زمینه آموزش و پژوهش دارد. این دانشگاه به خصوص در زمینه اخلاق پزشکی در استان و حتی در کشور سرآمد است.


وی گفت: بی شک ظرفیت خوب این شهرستان و اقدامات بسیار خوبی که از سال های گذشته تا کنون توسط رییس و مدیران این دانشگاه صورت گرفته، زمینه همکاری را در حوزه های مختلف بخصوص آموزش و پژوهش دو چندان خواهد کرد.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه گفت: در کنار توسعه زیرساخت های بهداشتی، درمانی جهرم، توسعه آموزش و پژوهش دانشگاه از اولویت های مهم ما بوده است. به همین جهت تلاش کردیم در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته های دانشگاه را ارتقاء دهیم. در حال حاضر دانشگاه دارای چند رشته تحصیلات تکمیلی شامل پرستاری، انگل شناسی و پرستاری داخلی جراحی است.

به گفته وی همین طور در مقطع دستیاری تخصصی پزشکی هم دانشگاه رشته های خود را ارتقاء داده و در حال حاضر این دانشگاه دارای دستیاری داخلی، اطفال و بیهوشی است.

دکتر رحمانیان بیان کرد: هر دانشگاه در صورتی می تواند به ایده آل خود در زمینه آموزش و پژوهش برسد که خروجی خوب و بهره وری قابل قبول در سطح کلان منطقه و ملی داشته باشد.

در ادامه این جلسه دکتر رازقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وجود منابع و ظرفیت های خوب دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حوزه های آموزش و پژوهش و از استفاده بهینه از این منابع، ایجاب می کند که علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی جهرم در کنار هم و با هم افزایی و تعاون در مسیر هدف که همان توسعه آموزش و پژوهش است گام بر دارند.

وی افزود: وجود مرکز تحقیقات و مرکز رشد فناوری سلامت، در کنار توانمندی اعضای هیات علمی و همین طور نیروهای فعال در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ( EDC) این دانشگاه از نقاط قوتی است که موجب همکاری های بسیار خوب و دو سویه این دانشگاه با علوم پزشکی شیراز خواهد شد.


به گفته وی برطرف نمودن مسائل و چالش های این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش و همین طور اصلاحات سند توسعه از اولویت هایی است که علوم پزشکی شیراز به آن ترتیب اثر خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha