بهره برداری از ۱۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ قاسم رحیمی نیا با بیان اینکه این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۷۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی می باشد بیان کرد: از مجموع ۱۸ طرح عملیات اجرایی ۸ طرح آغاز و ۱٠ طرح نیز به بهره برداری می رسد.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و با اشاره به جایگاه ویژه انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان، تصریح کرد: عمده طرح هایی که در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار می گیرد، طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی و استانی می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرای و بهره برداری از ۱۸ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان زمینه اشتغال مستقیم ۵۷۷ و غیر مستقیم ۷۱۷ نفر را فراهم نموده و بیش از ۲۱۸٠ خانوار در هفت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح ها بهره‌ مند می شوند.

رحیمی نیا افزود: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و خشکه چین و همچنین طرح های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌ کاری با آبیاری و مراقبت، زراعت چوب، بادشکن زنده اطراف مزارع بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.

وی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha