کرمان، جایگاه چهارم امنیت سرمایه گذاری در کشور را داراست

استاندار کرمان با اشاره به رتبه چهارم استان در امنیت سرمایه‌ گذاری، تاکید کرد: سهم دستگاه‌ های اجرایی در شاخص‌ های کسب و کار و سرمایه‌ گذاری‌ ها مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ۲۰ اسفند ماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌ گذاری استان کرمان، با اشاره به ارتقاء و بهبود وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری استان، عنوان کرد: فضای کسب و کار استان مناسب نیست و علت اصلی آن، عدم همکاری برخی از دستگاه‌ ها علیرغم تلاش جدی دیگر دستگاه‌ ها است.


وی در مورد مانع‌ تراشی برخی دستگاه‌ ها در فعالیت‌ های کسب و کار و سرمایه‌ گذاری، افزود: یکی از موانع جدی در سرمایه‌ گذاری استان، محیط زیست است. رعایت فرآیندها و ضرورت‌ های محیط زیست مبحث جداگانه‌ ای از عدم همکاری و کوتاهی در پروژه‌ ها است.


استاندار کرمان تصریح کرد: با دستگاه‌ هایی که با عدم همکاری خود، مانع اجرای پروژه هستند و زحمات دیگر دستگاه‌ ها را نیز به هدر می‌ روند، باید برخورد جدی شود.


فداکار ابراز داشت: علیرغم همه محدودیت‌ ها و مشکلات، سرمایه‌ گذار استعلام‌ ها را از دستگاه‌ ها و بانک‌ ها دریافت می‌ کند، اما با مانع محیط زیست مواجه‌ می‌ شود و در نتیجه تاریخ استعلام‌ ها می‌ گذرد.

کرمان، جایگاه چهارم امنیت سرمایه گذاری در کشور را داراست


وی عنوان نمود: الزامات محیط زیستی را باید رعایت کنیم و طرح‌ ها باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند، اما گاهی اینگونه برداشت می‌ شود، که مانع‌ تراشی برای سرمایه‌ گذار صورت می‌ گیرد.


استاندار کرمان، تاکید کرد: سهم دستگاه‌ ها در شاخص‌ های کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌ ها مشخص شود و مدیرانی نیز که همراه و کمک دهنده سرمایه‌ گذاری و ایجاد فضای کسب و کار هستند، تشویق شوند.


فداکار، با اشاره به رتبه‌ چهارم استان در امنیت سرمایه‌ گذاری کشور، بیان کرد: امنیت سرمایه‌ گذاری شاخص مهمی است، که زمینه حضور فعالان سرمایه‌ گذاری را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.


وی اظهار کرد: استان کرمان رتبه ششم اشتغال را در سطح کشور دارد و در کاهش نرخ بیکاری نیز رتبه چهارم را کسب کرده که ناشی از تلاش مدیران و دستگاه‌ های متولی است.


استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: علیرغم نقدی که بعضا به بانک‌ ها وارد است، اما با این وجود، بانک ها کمک بزرگی را در سرمایه‌ گذاری و اشتغال استان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha