تبدیل شدن جازموریان به شهرستان و افتتاح دانشکده پرستاری کهنوج

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان؛ با اشاره به تبدیل شدن بخش جازموریان به شهرستان و تشکیل فرمانداری برای آن، از افتتاح دانشکده پرستاری شهرستان کهنوج نیز در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ منصور شکراللهی در جشن بزرگ آینده سازان جنوب کرمان که به همت شرکت سنگ آهن گهر زمین در کهنوج برگزار شد، گفت: در سال آینده با تبدیل شدن بخش جازموریان به شهرستان فرمانداری جازموریان و آموزش و پرورش در این شهر مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم جنوب کرمان علیرغم استعداد بالا اما از کمبود امکانات آموزشی رنج می‌ برند، از آغاز به کار دانشکده پرستاری کهنوج در سال آینده خبر داد و گفت: این دانشکده در سه رشته نیز دانشجو می‌پذیرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: این دانشکده در رشته‌ های پرستاری، بیولوژی داخلی و بهداشت عمومی اردیبهشت سال آینده دانشجو می‌ پذیرد.

منصور شکراللهی افزود: زیرساخت؛ نیاز اساسی در جنوب استان کرمان است و با وجود فعال شدن معادن شاهد تغییرات و توسعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پهنه‌ های مس در جنوب استان به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و با توجه به ظرفیت های معدنی و کشاورزی زمینه توسعه در این منطقه وجود دارد.

تبدیل شدن جازموریان به شهرستان و افتتاح دانکشده پرستاری کهنوج


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ساختار اداره آموزش و پرورش جازموریان آماده و به زودی اداره آموزش و پرورش جازموریان افتتاح می‌ شود.


رضا رضایی با بیان این مطلب که در زمینه رشد دانش‌ آموزان المپیاد، استان کرمان رتبه اول را کسب کرده است، افزود: همچنین استان کرمان موفق به کسب رتبه دوم ابتکارات نوآوری دانش‌ آموزی در کشور شده است.


وی با اشاره به اینکه ۴۰۸ کلاس درس امسال افتتاح شده است، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به آموزش و پرورش استان اختصاص پیدا کرده است.


مدیر عامل شرکت سنگ‌ آهن گهر زمین هم در این جلسه گفت: تولید و اشتغالزایی موجب ایجاد روحیه امید در میان مردم می‌ شود، لذا باید در این زمینه تلاش فراوان کرد.


محمد فلاح با اشاره به اینکه منطقه جنوب کرمان با ظرفیت‌ هایی که در اختیار دارد، در آینده یک منطقه صنعتی خواهد شد، عنوان نمود: تلاش بر آموزش و حمایت از دانش‌ آموزان با همکاری آموزش و پرورش بوده که در آینده شاهد نیروی کارآمد و متخصص در منطقه باشیم.


وی با اشاره به ابنکه بیش از ۶۰ درصد افزایش قبولی دانشگاه نسبت به سال قبل داشته‌ ایم، عنوان کرد: امیدوار هستیم پس از فارغ‌ التحصیل شدن دانش‌ آموزان از دانشگاه‌ ها شاهد تحول فکری و فرهنگی در منطقه باشیم.


گفتنی است؛ در این نشست، تفاهمنامه آموزشی میان استانداری کرمان، اداره کل اموزش و پرورش استان و شرکت سنگ آهن گهرزمین انعقاد و از نخبگان حائز رتبه برتر کنکور تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha