مولد سازی، خصوصی سازی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان زرند، گفت: مولدسازی، خصوصی‌ سازی و درباره اموال غیرمنقول نیست بلکه درباره اموال منقول مازاد دولتی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد باقر قالیباف در جلسه شورای اداری شهرستان زرند، گفت: مولدسازی، خصوصی سازی نیست، اصل ۴۴ نیست و ارتباطی به اموال غیرمنقول، سهام و غیره ندارد، بلکه فقط متمرکز بر اموال منقول و مازاد بخش های دولتی است، که هیچ استفاده ای نشده و هزینه جاری نیز به ما تحمیل می کند.

وی در ادامه افزود: اگر همین یک مورد اجرا شده و فرمانداران، استانداران، وزارتخانه ها و مجموعه شوراهای اداری پای کار باشند، بخش قابل توجهی از مشکلات به دست مردم، با کمترین هزینه و با سریع ترین حالت ممکن رفع می شوند.

رئیس قوه مقننه، اظهار داشت: این اتفاق در حوزه عمرانی، فنی و کشاورزی امکان پذیر است؛ البته در حوزه مولدسازی تصمیم روشنی گرفته شده است، که در حوزه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت، امکانات راکد آنها صرفا در همان وزارتخانه استفاده شود، که نیازمند یک تحول در این حوزه هستیم.

دکتر قالیباف، اضافه کرد: در برنامه پنج ساله هفتم نیز مباحث خود را با همین نگاه دنبال می کنیم و از ظرفیت های خوب پیشران ها در کشور مثل حوزه معدن، صنعت نفت چه در حوزه بالادستی و چه پایین‌ دستی استفاده خواهیم کرد؛ همانطور که در اردیبهشت امسال در رابطه با شرکت های دانش بنیان قانون مادر مفصلی تدوین و ابلاغ کردیم، که اجرا شد و این حرکت می تواند در حوزه پیشران ها موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی دغدغه ها درباره زرند و کوهبنان، عنوان کرد: بخشی از مشکلات حوزه کارگری به شستا باز می گردد که پیگیری می شود، بخش مربوط به استمهال وام های کشاورزی نیز تا مرحله حل و فصل شدن پیگیری خواهد شد؛ همچنین بخشی که مربوط به حوزه های اقتصادی است، از سوی آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که اگر این باور را داشته باشید که باید بایستید تا از بالا اتفاقی برای شما در پایین بیفتد، عمر خود را از دست داده اید، تاکید کرد: یک مدیر امین و قوی هیچ بهانه ای برای کار نکردن ندارد، برخی افراد خیلی اوقات تنها وقت خود را پر می کنند، شغل دارند اما کاری انجام نمی دهند.

قالیباف، با تأکید بر اینکه کار کردن نیازی به اختیار و پول ندارد، اظهار کرد: این را از موضع رئیس مجلس نمی گویم؛ بلکه از موضع کسی می گویم که از پشت خاکریز به اینجا رسیده است. کار؛ پول و اختیار نمی خواهد.

وی؛ همچنین با بیان اینکه باید به حوزه های استراتژیک که نیاز به تحول دارد ورود کنید، ابراز کرد: اگر برای انجام کاری اعلام کردید پول یا اختیار بدهید تا کار کنیم، خواسته و ناخواسته قصد کار کردن ندارید؛ لذا باید کار کردن را از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا یاد بگیریم.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: بنده به شخصه هر کجا ایستادگی کردم موفق بودم و هر کجا تسلیم حرف های به ظاهر زیبا و توخالی و یا بروکراسی اداری شدم، پشت حرف ها ماندم و اینجاست که هم خودمان و هم به مردم آسیب می زنیم؛ امیدوارم همه ما به گونه ای عمل کنیم که مدیون شهدا، امام شهدا و مردم نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha