کد خبر: 196689
۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۰
فیلمسازان دولتی در نقش اپوزوسیون!

عده ای از فیلمسازانی که کاملا با پول دولتی و حکومتی فیلم میسازند و هیچ فیلمی را با هزینه شخصی تولید نکرده اند این روزها نقش اپوزوسیون و منتقد حکومت و دولت را در پیش گرفته اند و مشغول اجرای شوی جدیدی هستند برای گرفتن امتیاز و پوئن جدید !

همه ی ما می دانیم فیلمسازی در کشور ما کاملا دولتی است چون برای ساخت فیلم باید پروانه ساخت از وزارت ارشاد (دولت) بگیریم و برای نمایش فیلم هم گرفتن پروانه نمایش با وزارت ارشاد است (دولت) پس چنانچه شما مورد تایید دولت و وزارت ارشاد نباشی نمیتوانی فیلم بسازی ! حال عده ای از فیلمسازانی که کاملا با پول دولتی و حکومتی فیلم میسازند و هیچ فیلمی را با هزینه شخصی تولید نکرده اند این روزها نقش اپوزوسیون و منتقد حکومت و دولت را در پیش گرفته اند و مشغول اجرای شوی جدیدی هستند برای گرفتن امتیاز و پوئن جدید ! آنهایی که تماما آثاری که تولید کرده اند همه دولتی و در راستای اهداف جایی بوده که بودجه گرفته اند آنوقت از ممیزی ها و سخت گیری ها سخن می گویند که گویا کاملا فیلم سازه مستقلی هستند ! در جشنواره های خارجی میروند با پول دولتی فیلم ساخته اند و در آنجا پشت تریبون ژست مردمی و مبارز بودن میگیرند و دنبال حق آزادی مردمند !!

بوده اند بازیگران و کارگردانانی که کاملا از همه ارکان حکومت بودجه گرفتند و وضع مالیشان خیلی خوب شده انوقت در شلوغی های پیش آمده در کشور به صف منتقدان و مردم عادی پیوستند که مثلا بگویند ما مردمی هستیم ! سالهاست در کشور ما فیلمسازانه بزرگی چون ناصر تقوایی ، بهرام بیضایی ، بهمن فرمان آرا و حتی امیر نادری نمی توانند فیلم بسازند آنوقت میبینید اینها کمتر از فیلمسازان دولتی انتقاد می کنند که در نوع خود بسیار جالب است ! اعتراض حق امثال بیضایی هاست که در کشور خود نمی توانند فیلم بسازند و باید در کشوری بیگانه زندگی و کار کنند حال امثال فرخ نژادها که میلیارد ها پول از تمام ارکان نظامی و امنیتی پول گرفتند و بارها نقش مامور امنیتی بازی کرده اند ( نمونه بارز آن فیلم لاتاری و سریال سقوط ) میروند در شبکه وزین و مثلا مردمی ایران اینترنشنال خود را کنار مردم معرفی میکنند و غصه کشور و مردم را میخورند تا بودند پول های حکومتی گرفتند حالا که جیبشان از فیلم های دولتی پر پول شده با گرین کارتهایشان در آمریکا و کانادا خوش میگذرانند ! حال اینطرف سالهاست جوانانه مستعد ، خلاق و تحصیلکرده این کشور دنبال کار هنری خود چه بازیگری و چه کارگردانی هستند و دیده نمی شوند و دنبال هزینه های بسیار کم برای ساخت فیلمشان هستند و چه استعدادهای برتری هستند که رانت دولتی سازها را ندارند و سوخت می شوند .

براستی دولتی سازها تا کجا می خواهند با این متد و روش پیش بروند و از هیچ جایی نظارتی روی رفتار آنها نمی شود هر چه میخواهند میگویند و هم پول بیت المال میگیرند و اغلب هم فیلم هایشان حتی هزینه تولید را هم بر نمیگرداند آنوقت صحبت از صف های طولانی اکران فیلم هایشان می کنند !

مردم ایران مردم فهیم و باهوشی هستند و می دانند درست یا غلط ادعاهای مطرح شده چگونه است آنها می دانند چه کسی راست می گوید و چه کسانی دروغگو هستند ! مردم ما قطعا میدانند حرفهای اینها فقط در فضای مجازی و برای جذب فالوور و درآمد های اینستاگرامیست !امروزه در عصر ارتباطات و اینترنت شما می توانی صحت و سقم خیلی از حرفها و گفتارها را پیدا کنی مردم بهترین قاضی هستند انشاالله روزی فیلمسازی عادلانه بین تمام جوانان با استعداد این مرز و بوم برگردد آنموقع خواهید دید که چه کسانی فیلمهای خوب و استاندارد خواهند ساخت و چه کسانی باید بروند و خانه نشینی را تجربه کنند !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha