تاکید دادستان جیرفت بر پیگیری مشکلات مسکن مهر معلولین

دادستان جیرفت خطاب به متولیان امر مسکن مهر معلولین این شهرستان گفت: نصب آسانسور در مسکن مهر معلولین سریعا انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ افشین صالحی نژاد، دادستان جیرفت به همراه نمایندگان اداره بهزیستی و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از دو مجتمع مسکن مهر معلولین جیرفت واقع در بلوار پاسداران و شهرک فجر بازدید و نسبت به عدم نصب اسانسور در مسکن مهر معلولین و بخشی از کارهای انجام نشده تذکرات لازم را اعلام کرد.

وی در بازدید از مجتمع های مسکن مهر معلولین این شهرستان بر ضرورت نصب و تعبیه آسانسور در واحدهای مسکن مهر معلولین اشاره و تاکید کرد: تعبیه آسانسور در مسکن مهر معلولین لازم است و هیچ بهانه‌ای برای عدم نصب آن از طرف ادارات ذیربط و پیمانکار پذیرفته نیست.

دادستان جیرفت با بیان اینکه در همه نقاط جهان و کشور برای دسترسی طبقات مختلف از آسانسور استفاده می‌ کنند، خاطرنشان کرد: امروز استفاده از پله برای دسترسی به طبقات منسوخ شده و اولین چیزی که برای آپارتمان ها در نظر گرفته می‌ شود، آسانسور است.

صالحی نژاد، با انتقاد از عدم تعبیه آسانسور در مسکن مهر معلولین، تصریح کرد: متولیان امر در طی این سالها نباید این پروژه را رها میکردند و مسائلی را که امروز در خصوص چرایی عدم نصب آسانسور و سایر مشکلات مطرح می کنند، عذر بدتر از گناه است و پذیرفتنی نیست.

وی در پاسخ به سئوال نمایندگان اداره بهزیستی و راه شهرسازی مبنی بر عدم تمکن مالی بعضی از اعضا و همچنین همکاری نکردن آنها و واگذاری واحدهایی به افراد غیر معلول، اظهار کرد: در رابطه با عدم نصب آسانسور هیچ توجیهی برای فرار از مسوولیت پذیرفتنی نیست.

دادستان جیرفت، ادامه داد: کسانی که متولی امر بوده اند، پاسخ دهند چطور یک معلول می‌خواهد از طبقه همکف به طبقات بالاتر دسترسی پیدا کند، آیا طی کردن پله ها در سه طبقه برای یک فرد عادی راحت است: که برای یک معلول امکان‌ پذیر باشد؟

صالحی نژاد، تأکید کرد: بهزیستی و اداره کل راه و شهرسازی به همراه پیمانکار سریعا تشکیل جلسه و نسبت به نصب آسانسور در اسرع وقت اقدام و نتیجه را به دستگاه قضایی اعلام نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در رفع این مشکل همکاری لازم را در جهت رفع موانع موجود انجام می دهد.

گفتنی است؛ برخی از خانواده های معلول ساکن در این مجتمع های مسکن مهر مشکلات و موارد مبتلا به از جمله عدم نصب آسانسور، عدم تکمیل پروژه و پایان کار و دیگر موارد را با دادستان جیرفت در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha