کارنامه هلال احمر مازندران در خدمت رسانی درخشان است

دبیرکل جمعیت هلال احمر در آئین اختتامیه طرح ملی خدمات بشردوستانه مسافرین نوروزی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون داوطلبان و امدادگران این نهاد به 6 میلیون و 300 هزار مسافر خدمات دهی کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ یعقوب سلیمانی در آیین اختتامیه طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی مازندران که در پست نوروزی شهید محمد بلباسی واقع در جاده ساری به قائمشهر برگزار شد، افزود: در اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کشور که از ۲۴ اسفند آغاز شد، 69 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان و امداد و نجات خدمات مشارکت داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تعداد پایگاه‌ها و پست های نوروزی این نهاد را یکهزار و ۹۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از نظر تعداد خدمات و عملیات در حوزه امداد و نجات رشد ۴۰درصدی داشتیم.

سلیمانی در این زمینه ادامه داد: این نیروها علاوه بر خدمات امداد و نجات و یاری‌رسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در بخش ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در ورودی شهرها هم خوش درخشیدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر میهن اسلامی‌گفت: کشورمان بیش از ۲۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که بیش از ۵۰ درصد نوجوان و جوان هستند و راه شهدای کشور همچنان ادامه دارد.

سلیمانی در همین زمینه ادامه داد: سرمایه اجتماعی، بزرگترین دارایی یک کشور است و مشارکت جوانان در برنامه‌های ملی مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی یک جامعه به شمار می رود.

وی همچنین افزود: حضور پرشور جوانان در اجرای طرح نوروزی در حقیقت استمرار مسیر نورانی شهداست که جای شکرگزاری و تقدیر دارد.

سلیمانی در پایان با تقدیر از خدمات نوروزی هلال احمر استان مازندران تصریح کرد: کارنامه هلال احمر مازندران در خدمت رسانی به همنوعان و به ویژه در طرح نوروزی بسیار ارزشمند و افتخار آمیز بوده است که به سهم خودم از همه اعضای این جمعیت نهایت تقدیر و سپاس را دارم.

خدمات هلال احمر باعث افتخار است

استاندار مازندران با اشاره به حضور و فعالیت بی وقفه و چشمگیر نیروهای جمعیت هلال احمر در استان گفت: حضور این نیروهای متخصص در حوزه امداد و نجات باعث دلگرمی مسافران در این استان شد و برای آنها سفری با آرامش رقم زد.

سیدمحمود حسینی پور با اشاره به مسافرپذیر بودن استان مازندران، افزود: در نوروز امسال مازندران با حضور میلیونی مسافران مواجه شد، اما حضور به موقع و خدمات مطلوب امدادگران هلال احمر باعث شد تا سفری با آرامش را در این استان سپری کنند.

وی در همین زمینه ادامه داد: جمعیت هلال احمر مازندران در ایام نوروز بیشترین خدمات را به مردم ارایه کرده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: در ایام نوروز امسال خدمات ویژه توسط جمعیت هلال احمر کشور به مسافران ارایه شد که از جمله جمعیت هلال احمر مازندران اقدامات خوبی انجام دادند که باعث افتخار مردم استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت جمعیت هلال احمر ارایه خدمات جهادی به دور از گرایش های سیاسی، فرهنگی و قومی است.

حسینی پور با بیان اینکه این نهاد برگرفته از مردم است، افزود: جمعیت هلال احمر کشور خدمات ارزشمندی داشته است که آخرین مورد آن حضور امدادگران در کشور ترکیه و کمک به زلزله زدگان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha