مجهزترین تیم اعزامی به مناطق زلزله زده ترکیه از کشور ایران بود

مدیر اجرایی بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدیامان ترکیه گفت: تنها کشوری که یک سامانه عظیم با ۷۲ نیرو را به منطقه زلزله زده ترکیه اعزام کرد، ایران بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر سعید نظری مدیر اجرایی بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدیامان ترکیه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماهیت و تولیتی که در راستای کمک رسانی در زمان حوادث و بلایا و کمک‌های امدادی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان دارد در منطقه زلزله زده ترکیه حاضر شد.

وی با بیان اینکه زلزله ۷,۸ دهم ریشتری ترکیه در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست افزود: زمانی که زلزله در کمتر از عمق ۳۰ کیلومتری زمین باشد یعنی نزدیک به سطح زمین اتفاق افتاده و در نتیجه، شدت و آسیب آن خیلی زیاد است.

مدیر اجرایی بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدیامان ترکیه گفت: با توجه به درخواست رسمی کشور ترکیه از سیستم نظامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش به ویژه نیروی زمینی که همیشه و در همه مانورها به ویژه حوزه حوادث و بلایا بالاترین آمادگی را در راستای واکنش سریع دارد یک تیم ۷۲ نفره با بیمارستان سیار و سازه سیار ۵۰ تختخوابی را آماده کرده و نیروها را در ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه به کشور ترکیه اعزام کرد.

نظری با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی ارتش از ۲۰ بهمن ماه در شهر آدیامان ترکیه مستقر شد اظهار کرد: ما متخصصان مختلف اعم از متخصص عفونی، داخلی، اطفال، طب اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اعصاب و روان و ارتوپد را به این منطقه اعزام و سامانه‌هایی مانند واحد پذیرش و بستری، پشتیبانی، زنان و زایمان، نوزادان و رادیولوژی را نیز مستقر کردیم.

وی متذکر شد: تیم ما کاملاً خوداتکا و بدون کوچکترین وابستگی به منطقه فعالیت داشت و اورژانس ما نیز به صورت ۲۴ ساعته به مردم زلزله زده آدیامان خدمت رسانی می‌کرد.

مدیر اجرایی بیمارستان سیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدیامان ترکیه اظهار کرد: ما یک سامانه مجهزتر از این سامانه را برای مردم زلزله زده خوی در همان ساعات اولیه فراهم کرده بودیم و تا زمانی که عدم نیاز اعلام شد در منطقه مستقر بودیم.

نظری با بیان اینکه دولت ترکیه و مردم منطقه زلزله زده از نحوه خدمت رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این منطقه اعلام خرسندی کردند گفت: تنها کشوری که چنین سامانه عظیم با ۷۲ نیرو را با خود به همراه برده بود ایران بود و کشورهای دیگر فقط در قالب تیم‌های پنج تا شش نفره اعزام شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha