خانواده پیشرفته به الزامات دینی نگاه ویژه ای دارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان، تصریح کرد: خانواده پیشرفته در نگاه دینی خانواده ای است؛ که به الزامات دینی حتما توجه کند و یکی از این الزامات دینی حفظ و حراست از حجاب و عفاف است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان، ضمن توصیه به خود و همگان در جهت رعایت تقوای الهی، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، گفت: بدانید که ترک گناه و هجرت از معصیت، رعایت تقوای الهی است.

وی افزود: هرکس تقوای الهی را رعایت کند، قطعا عاقبت بخیر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، بیان داشت: تربیت انسان، هدف نهایی همه انبیای الهی بوده است و باید در کنار ایجاد عوامل موثر تربیت، تلاش کنیم تا حس خود جوشی را در فرد ایجاد کنیم، تا افراد بتوانند قدرت تصمیم گیری داشته باشند و در مسیر الهی قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیداد سلیمانی، ادامه داد: بنابراین در نظام تربیت دینی، یکی از عوامل موثر این است، که کاری کنیم هر شخص برای خودش تصمیم گیرد و جوشش درونی اش را مدیریت کند و در مسیر انتخابی خودش موفق شود.

وی، تصریح کرد:برای این منظور، باید روشی را انتخاب کرد؛ که دردر نگاه دینی باید با دین و دیانت همخوانی داشته باشد.

امام جمعه کرمان متذکر شد: در نگاه دینی، دو نگاه نگاه فنا و بقا وجود دارد؛ بنابراین اگر کسی بخواهد در نظام ارزشی دینی حرکت کند و طی کننده نگاه بقا باشد، باید سال‌ ها با رعایت تقوای الهی در زندگی هم مسیر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیداد سلیمانی، با بیان اینکه؛ ستون فقرات صلابت و سلامت جامعه و ملت انقلابی ما حفظ و حراست از نظام خانواده است، خاطرنشان کرد: این مهم به دست نمی آید، مگر اینکه اینکه از آن با قدرت، قاطعیت و تدبیر و تکلیف محوری حفاظت و حراست کنیم.

وی در ادامه سخنانش، عنوان کرد: ملتی پیشرفت می کند؛ که مستقل، سلحشور و دارای صلاحیت و صلابت لازم باشد و این باعث می شود که قطعا در صحنه های مختلف بدرخشد و این درخشش در نهایت، به صلابت و سلامت جامعه بر می گردد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، تصریح کرد: خانواده پیشرفته در نگاه دینی خانواده ای است که به الزامات دینی حتما توجه کند و یکی از این الزامات دینی حفظ و حراست از حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، بیان کرد: حجاب و عفاف دژ محکم دفاع از خانواده است و دشمن همین را نشان گرفته است.

وی، ابراز کرد: بر متولیان امر است؛ که با قاطعیت قانون را در بخش حجاب عملیاتی کنند و بر مردم حزب اللهی است؛ که در کنار متولیان با تدبیر و اقتدار، مواظب کیان خانواده باشند و از حرکت در نقشه و حملات دشمنان پرهیز کرده و نقشه‌ های آن‌ ها را خنثی کنند.

خطیب جمعه کرمان، اظهار کرد: مردم حزب اللهی و انقلابی باید در کنار مسئولان امر که قانون را با وسواس و انگیزه اجرا می کنند، با تدبیر و تکلیف محوری مواظب حمله های احتمالی بر کیان خانواده باشند و آنچه وظیفه اقتضا می کند، حرکت در نقشه مناسبی است که بتوانند این حملات را خنثی کنتد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: لذا باید از حرکت های بی قاعده پرهیز شود و در کنار مسئولان مکتبی و با رعایت همه اصول، قانون را اجرا کنیم.

وی عنوان داشت: ملت شجاع و بزرگ ایران علیرغم وجود همه تحریم‌ ها و تهدیدها همیشه سربلند است؛ به گونه ای که، اقتدار حقوقی خود را در دنیا زبانزد کردیم و این‌ ها همه در سایه وحدت و یکپارچگی مردم در صحنه‌ های مختلف و بیانگر سلامت و سلامت جامعه انقلابی است.

امام جمعه کرمان، با اشاره به سخنان حکیمانه و راهبردی رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی در جمع کارگزان نظام، گفت: یک بخش از این فرمایشات، الزامات و راهبردهای عملیاتی شدن شعار مهم و حساس سال یعنی رشد تولید و مهار تورم بود، که معظم له آن را به خوبی بیان فرمودند.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، افزود: بخش دیگر سخنان رهبر معظم‌انقلاب اسلامی توصیه های مهم در بخش اقتصاد بود، که با دقت هر چه تمام تر؛ ضعف ها، قوت ها و ظرفیت ها را در توصیه ها بیان کردند؛ تا ظرفیت های بالقوه به فعل تبدیل شود و موانع بزرگ در اقتصاد سالم به طور جدی برطرف شود، که در این زمینه نیز معظم له، توصیه های مهمی ایراد کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در تبیین نشانه های ضعف جبهه ضدایرانی در نقشه جهان، مصادیق متعددی از آن را رهبری معظم انقلاب با هوشمندی هرچه تمام تر بیان فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره با تبیین انتخابات امسال و راهبردهای آن توسط رهبر معظم‌انقلاب، بیان کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت چهار اصل مهم در انتخابات پیش رو است، که معظم له آن را ترسیم کردند و امیدواریم همه توصیه ها و فرامین رهبری توسط دولت انقلابی و در استان ها با تشکیل کارگروه ها بخش های مختلف عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیداد سلیمانی، با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای، تصریح کرد: به رغم اینکه آمریکا از سال ۵۹ نه تنها قطع رابطه با ما داشته، بلکه به دنبال آن تحریم های ظالمانه ای نیز به ما روا داشته است، اما حرکت انقلاب و جوانان داتشمند مکتبی انقلاب نشان داد؛ که هم در تحریم ها و هم درقطع ارتباطات، استقلال کشور را بیش از چهار دهه حفظ کرده و هم پیشرفت در بخش های مختلف علم که یکی از آن پیشرفت هسته ای که دستاورد بزرگ نطام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما نشان دادیم ملتی شجاع و مستقل به رغم قطع ارتباط ها و تحریم ها هستیم و در سکوهای پیشرفت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، بیان کرد: پیروزی حقوقی جمهوری اسلامی بر آمریکای جهانخوار در دادگاه لاهه که رکن قضایی سازمان ملل است، برگ برنده دیگری برای حقوقدانان انقلابی کشور ما رقم خورد، که هم مظلومیت خود را نشان دادیم و هم‌اقتدار حقوقی خود را در دنیا برملا کردیم و اینها همه در سایه وحدت و دفاع از ارزش های الهی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: شب های قدر فرصتی است؛ تا اگر کسی آن را به معنی واقعی درک کند می توان یک عمر زندگی را بیهوده را با یک شب جبران نمود.

وی با بیان اینکه سالروز ضربت خوردن و در نهایت شهادت حضرت علی (ع) را تسلیت و تعزیزیت عرض می کنم، تصریح کرد: هر کس در شب های قدر به اندازه ظریفیت و لیاقت خود بهره می گیرد، زیرا شب های قدر بازگشت به فطرت و آشتی با عبودیت و انسانیت با واسطه امیرمؤمنان علی(ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha