نقش ارزنده اقدامات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر در کاهش تلفات جاده ای

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امسال شاهد کاهش ۴۷ درصدی تلفات و حوادث جاده‌ای بودیم و عامل اصلی این آمار؛ اقدامات پیشگیرانه ای بود؛ که اعضای جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی به مردم انعکاس دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا فلاح در جمع اعضای شرکت کننده در بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان سیرجان که در محل مرقد مطهر امامزاده علی علیه السلام این شهرستان برگزار شد، گفت: امسال بیست و سومین سال از طرح نوروزی به مسافران را پشت سر گذاشتیم و جا دارد از معاونت و اعضای سازمان جوانان که در این طرح نهایت تلاش را داشتند تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه اظهار داشت: در واقع باید تشکر اصلی را از جوانان و امدادگران داشت؛ که بازوان اصلی جمعیت هلال احمر هستند و اکنون اگر جمعیت هلال احمر به خود می بالد؛ که توانسته است اعتماد عمومی را جلب کند، این را مدیون علت حضور موثر و همیشگی اعضای خود در تمامی برنامه های جمعیت می داند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه تصریح کرد: اعضای سازمان جوانان به طور داوطلبانه در جمعیت هلال احمر، فعالیت دارند و این قابل قیاس با هیچ نهاد و سازمان دیگری نیست، چرا که دیگر سازمان‌ها نه ظرفیت آن را دارند و نه اعضای داوطلبی مانند این سازمان را دارند.

رضا فلاح اظهار داشت: در طرح نوروزی نقش اصلی را جمعیت هلال احمر ایفا کرد؛ چرا که خدمت رسانی به جامعه هدف که مسافرین بودند، با کارهای بی مزد و منت اعضا انجام شد.

وی ابراز داشت: شاید بتوانیم در جواب این سوال که طرح نوروزی چه بود و چگونه انجام شد؟ بگوییم؛ جمعیت هلال احمر همیشه و مانند همه سال ها در قبل حین و بعد از حوادث، در کنار مردم و مسافران حضور داشت؛ در صورتی که کار بقیه سازمان ها معطوف به اقدامات بعد از حادثه می‌ شد، اما جمعیت هلال احمر در تمامی مراحل در کنار مردم بود و به آنان خدمت رسانی می کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان یادآور شد: شاید نقش فعالیت‌ های هلال احمر زمانی مشخص شد؛ که امسال شاهد کاهش ۴۷ درصدی تلفات و حوادث جاده‌ای بودیم و نقش مهمی که ایفا شد، اقدامات پیشگیرانه ای بود که به مردم آموزش داده شده بود و نقش اصلی را در انعکاس و آموزش این اقدامات پیشگیرانه، اعضای سازمان جوانان در طرح نوروزی انجام دادند.

رضا فلاح با بیان اینکه امسال طرح نوروزی کمی متفاوت‌ تر از سال‌های قبل برگزار شد، گفت: امسال با سالهای قبل تفاوت‌هایی داشت، چرا که این طرح در ابتدا با شروع ماه مبارک رمضان همراه بود و اعضای شرکت کننده در طرح ها در حالی که خود روزه دار بودند به مردم خدمت می کردند، تفاوت دوم این بود که امسال شاهد کاهش آمار کرونا و در مقابل شاهد افزایش تعداد مسافرین بودیم و تفاوت سوم این بود؛ که امسال اردوی راهیان نور استان کرمان در کشور ثبت شد و از سراسر کشور شاهد، حضور میهمانانی برای زیارت مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم، که این باعث شد استان کرمان جزء استان هایی باشد که میزبان تعداد زیادی مسافر بود و بالطبع نیز آمار خدمات‌دهی به مسافران نیز بیشتر شد.

وی در خاتمه خطاب به اعضای سازمان جوانان، خاطرنشان کرد: با تشکر و قدردانی از همه شما عزیزان می گویم که قدر خود را بدانید و جمعیت هلال احمر نیز همیشه قدردان زحمات و خدمات داوطلبانه شما عزیزان خواهد بود.

شایان ذکر است؛ شرکت در جمع خوانی قرآن کریم و اهدای لوح تقدیر به اعضای شرکت کننده در طرح؛ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha