احداث بزرگترین بندر خشک و لجستیک ایران توسط روسیه در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: بزرگترین بندر خشک و لجستیک ایران با همکاری روسیه در مسیر اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب در کرمان با راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به دیدار با ایگور لویتین دستیار و فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه، گفت: تیم اقتصادی رییس جمهور روسیه برای عقد تفاهم نامه پروژه بندر خشک و لجستیک به کرمان سفر می کند.

وی افزود: آقای ایگور، با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس موضوعات مربوط به اجرای این پروژه مهم را مورد بررسی قرار داد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: در این جلسه توافقات مهم در خصوص همکاری این کمیسیون برای اجرای هر چه سریع تر و کامل تر پروژه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پورابراهیمی، بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس آماده هرگونه همکاری برای اجرای این ابرپروژه مهم ملی و منطقه‌ ای است.

وی؛ درخواست کرد: شهر کرمان مسیر شاهرراه ارتباطی کریدور شمال به جنوب در قالب طرح مشترک سرمایه‌ گذاری خارجی در دستور کار تیم اقتصادی روسیه قرار گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این موضوع گفت: با این درخواست موافقت می‌کنیم و بزودی تیم اقتصادی مرتبط با رییس جمهور روسیه به کرمان سفر خواهند کرد.

ایگور لویتین از میزبانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس قدردانی و ابراز کرد: ما برای اولین بار به مجلس می آییم و برای تحقق توافقات دو رییس جمهور موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور دستیار ویژه رییس جمهور روسیه، اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ معدنی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و عبور ۲مسیر ریلی راه‌آهن از شمال به سمت چابهار_ زاهدان و بندرعباس و وجود شاهراه‌های ارتباطی زمینی شمال_ جنوب و شرق به غرب و پنج فرودگاه تخصصی، سه منطقه ویژه اقتصادی، آمادگی همکاری کامل با طرف روسی در اجرای این پروژه مهم در کرمان هستیم.

شایان ذکر است؛ دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با برگزاری جلسات با معاون اول رییس جمهور، وزیرراه و شهرسازی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوعات مربوط به اجرای پروژه بندر خشک و لجستیک ایران در مسیر اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب در کرمان را از طرف رییس جمهور روسیه پیگیری می‌ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha