بیش از ۱۸ هزار کیلو مواد خوراکی فاسد در جیرفت معدوم شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، از معدوم سازی بیش از ۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف طی طرح بسیج نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا مقبلی صبح شنبه اظهار داشت: از ابتدای طرح بسیج نوروزی، جمع‌ آوری اجناس تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان با حضور فعال ۴۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در قالب روزانه ۷ اکیپ(تیم) در شهرستان جیرفت، سطح شهر جیرفت، شهر جبالبارز، درب بهشت، علی آباد، شهر بلوک و بخش های اسفندقه و اسماعیلی از عمده فروشی‌ ها، فروشگاه‌ های بزرگ و مجتمع های غذایی، سوپر مارکت‌ ها و اغذیه فروشی‌ ها جمع آوری و معدوم شد.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح از تعداد یکهزار و ۵۷۲ واحد بازدید انجام شد؛ که طی این بازدیدها ۴۳۵ اخطار بهداشتی صادر و ۳۴ واحد به علت عدم توجه به تذکرات بازرسین بهداشت محیط پلمب گردید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت اضافه کرد: همچینین در این مدت چندین گشت مشترک صورت گرفته و مقدار ذکر شده بالا انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد، شناسایی و امحاء شد و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مقبلی ادامه داد: در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه و مسافران نوروزی به سلامت آب، مواد غذایی در این ایام توجه ویژه شد و بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیر اداری، محسوس، غیرمحسوس و در روز طبیعت فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی همیشه در اولویت حوزه بهداشت بوده است؛ که در این زمینه به تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری مواد غذایی توجه ویژه ای صورت می گیرد و در صورت مشاهده موارد تخلف بهداشتی با متخلفین طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی به عمل می آید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی همشهریان به صورت شبانه‌ روزی پاسخگو است و تلفن ثابت شماره ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ برای پاسخگویی در ساعات اداری در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha