دنیا با محوریت ایران برای ظهور آماده می شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، گفت: امروز جبهه اسلامی با قدرت و قاطعیت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب هر روز پیروزی را نصیب مردم می‌ کند و در شرایطی قرار داریم که آهنگ صلح و امنیت با نقش مهم جمهوری اسلامی در زمان ما رقم می‌ خورد و دنیا را به محوریت ایران برای ظهور آماده می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی"در ابتدای خطبه های نماز جمعه بیست و پنجم فروردین و روز قدس در مصلای شهر کرمان؛ گفت: حضور گسترده مردم قدر شناس، زمان شناس و انقلابی دیار کریمان در مراسم راهپیمایی روز قدس شایسته تقدیر و این مناسبت فرصتی است تا نشان داده شود که مردم مسلمان جهان از آرمان های فلسطین دفاع می کنند و همچنان به دفاع از مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

وی در ادامه؛ ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه یکی از مؤثرترین برنامه‌ های تربیتی در نگاه دینی برنامه‌ های عملی است؛ افزود: زیرا عمل، حکایت از ایمان عمیق دارد، اگر می‌ خواهید در تربیت موفق باشید باید عمل را جدی بگیرید؛ یکی از مهمترین بخش‌های تربیتی انبیا نیز این بود که علم را به عمل تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ دانستن و عمل نکردن به دانسته‌ ها را نشان از فسق دانست و تصریح کرد: وظیفه داریم برای تبدیل علم به عمل تلاش کنیم و معلم موفق کسی است که به اندازه توان دانش‌ آموزان به آنها تکلیف دهد، به همین دلیل خداوند می‌ فرماید «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» و این تکلیفی برای مربیان دلسوز است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اگر می‌ خواهیم مسلمان واقعی باشیم باید به آنچه که می‌ دانیم عمل کنیم، گفت: والدین و مربیان اگر می‌ خواهند در تربیت موفق باشند باید حوزه علم و عمل را به هم نزدیک کنند؛ زیرا اگر علم و عمل فاصله پیدا کند تربیت مهجور می‌ ماند و خروجی کمی دارد.

وی در ادامه با اشاره به نظم و امنیت مطلوب این رویداد در کرمان و دیگر نقاط کشور، افزود: در این میان آنچه که شایسته تقدیر و تشکر ویژه است؛ قدردانی از کسانی است که در روزهای اخیر در بحث عفاف و حجاب آنچه را که قانونی است و قانون می گوید جامه عمل پوشاندند.

خطیب جمعه کرمان، بیان کرد: همین عزیزان عزم را جزم کردند تا همگان قانون را در این بخش جدی بگیرند و به خصوص نیروهای فداکار فراجا و فرمانده رشید و عزیزشان سردار رادان که انصافا در این بخش خوش درخشیدند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امیدواریم همه کمک کنند تا بتوانیم به آنچه که وظیفه دینی ما است جامه عمل بپوشیم و از این جریان متدین و حزب الهی که مجموعه انتظامی در قبال آن هوشمندانه و هماهنگ با قانون عمل کرد حمایت کنیم.

حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و کسانی که برای اجرای قانون در حوزه حجاب و عفاف عمل می‌کنند، گفت: امیدواریم همه کمک کنیم و قدردان جریان متدین و حزب‌ اللهی که هماهنگ با قانون به وظیفه خود عمل می‌کنند باشیم.

وی با گرامیداشت روز ارتش و بیان اینکه ارتش امروز به رهبری فرمانده معظم کل قوا در مأموریت‌ های خود با حساسیت عمل می‌ کند، اظهار کرد: در ارتباط با فلسطین و روز جهانی قدس نکاتی مهم است، فلسطین منطقه‌ ای استراتژیک و محل تلاقی سه قاره بزرگ است، از نظر معنوی نیز مهد پیامبران بزرگ است که مسجد الاقصی مورد احترام سه دین بزرگ مسیحیت، یهویت و اسلام است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کسانی دستور اشغال فلسطین دادند که بمب‌ های ممنوعه را بر سر مردم در هیروشیما و ناکازاکی ریختند، بیان کرد: فلسطین مدت‌ ها تحت سلطه عثمانی بود و انگلیس بخشی از این سرزمین را اشغال کرد و مهاجرت یهویان به این سرزمین آغاز و آرام آرام بستر به رسمیت شناخته شدن یک رژیم جعلی در این منطقه توسط انگلیس و آمریکا فراهم شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ هدف از جعل یک رژیم در فلسطین را ایجاد یک پایگاه نفوذ دولت‌ های استکباری در منطقه دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی اولین ندای حمایت از مردم فلسطین را سر داد و در۳ بخش خدماتی به مردم فلسطین ارائه داد که اوضاع را عوض کرد، پیروزی انقلاب روحیه امید و مبارزه را در مردم فلسطین تقویت کرد.

وی؛ اعلام روز جهانی قدس را خدمتی دیگر به مردم فلسطین برشمرد و تصریح کرد: خدمت سوم در صحنه عمل است و جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مردم فلسطین ارائه داد تا آنها در صحنه‌ های مختلف تنها نمانند و این خدمات به حدی جدی گرفته شد؛ که امروز فلسطین در شرایط برتر قرار دارد و اسرائیلی‌ ها در جبهه‌ های مختلف شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ روز قدس را فرصتی برای نشان دادن آرمان‌ های فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: امروز حرکت بزرگ مقاومت در میدان‌ های مختلف پیروزی و حماسه خلق می‌ کنند و رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است و گروه‌ های مقاومت قوی‌ تر از قبل هستند به همین دلیل روز به روز پیروز می‌ شوند و صحنه سنگ تبدیل به صحنه موشک شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: مردم فلسطین در شرایطی از آرمان‌ های خود دفاع می‌کنند که اسرائیل از درون دچار شکاف عمیق است و امروز جبهه اسلامی با قدرت و قاطعیت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب هر روز پیروزی را نصیب مردم می‌ کند و در شرایطی قرار داریم که آهنگ صلح و امنیت با نقش مهم جمهوری اسلامی در زمان ما رقم می‌ خورد و دنیا را به محوریت ایران برای ظهور آماده می‌ کند.

وی ابراز داشت: به دنبال اشغال فلسطین در سال ۱۹۱۷ سردمداران آن‌ ها اعلام کردند، این سرزمین برای مهاجرت یهودیان است و آرام آرام بستری را فراهم کردند تا رژیم جعلی را به رسمیت بشناسند و اولین کسانی که آن را به رسمیت شناختند آمریکا و انگلیس بودند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: انقلاب اسلامی، اولین ندای حمایت از فلسطین را به دستور رهبری صادر کرد و انقلاب در ۳ بخش خدماتی را به فلسطین ارائه کرد که اوضاع آن را عوض کرد و اکنون فلسطین دست برتر را دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، تصریح کرد: اولین خدمت انقلاب اسلامی این بود که در آن‌ ها روحیه امید را تقویت کرد و مردم فلسطین فهمیدند با مبارزه و جهاد، پیروزی نزدیک است و نگاه شان از اول به جمهوری اسلام بود.

وی؛ دومین خدمت جمهوری اسلامی را اعلام روز جهانی قدس و راهپیمایی برای همدلی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین عنوان و بیان کرد: انقلاب اسلامی از همه ظرفیت جمهوری اسلامی برای همراهی و همدلی با مردم فلسطین استفاده کرد.

امام جمعه کرمان؛ با بیان اینکه اسرائیل‌ی ها چند اشغال را انجام داده بودند گفت: آن‌ ها بخش قابل توجهی از لبنان را اشغال کرده بودند؛ ولی جبهه مقاومت موفق شد این اشغالگری را به پیروزی تبدیل کند و رژیم صهیونیست تقریبا لبنان را تحویل دادند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ اشغال دوم را که در جغرافیای اسلامی شکست خورد، اشغال سوریه عنوان و بیان کرد: صهیونیست‌ ها قریب به ۸۰ درصد از سوریه را اشغال کرده بودند؛ اما نیروهای مجاهد با فرماندهی شهید سلیمانی در سوریه حضور پیدا کردند و اشغالگری سوریه به شکست انجامید.

وی؛ اشغال سوم را عراق عنوان کرد؛ که با شکست صهیونیست رو به رو شد خاطرنشان کرد: امروز فرصتی است که نشان دهیم فلسطین زنده است و امروز فلسطین قوی و رژیم صهیونیست ضعیف است و یکی پس از دیگری پیروزی‌ هایی است که نصیب جبهه مقاومت می‌ شود و جبهه سنگ تبدیل به جنگ موشک شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: امروز در شرایطی مردم فلسطین از آرمان‌ های خود دفاع می‌ کنند که در داخل اسرائیل شکاف عمیقی وجود دارد و خود در آن محو می‌ شود وجبهه مقاومت تحت زعامت رهبری هر روز پیروزی را نصیب خود می‌ کند و آهنگ صلح و امنیت با نقش جمهوری اسلامی رقم می‌ خورد و به فضل خدا شرایط را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha