کشف ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه از یک ماهی فروش دوره گرد در سیرجان
عکس تزئینی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: در دومین بازدید طرح «ماه رمضانی» کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحدهای صنفی : مقادیر ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه از یک دستگاه خودرو ماهی فروش غیرمجاز کشف، ۴ واحد صنفی متخلف پلمب و ۵ واحد صنفی دیگر نیز جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی قدیمی، در این خصوص گفت: دومین بازدید «ماه رمضانی» کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحدهای صنفی شهرهای سیرجان و نجف شهر به منظور سامان دهی و نظارت بر بازار با حضور حجت الاسلام محمدی دادیار شعبه پنجم دادسرای سیرجان به همراه بازرسان بسیج، اتاق اصناف و بازرسان مرکز بهداشت سیرجان، صورت پذیرفت.

وی افزود: در این بازدیدها که به صورت سرزده از تعدادی واحد صنفی بازدید بعمل آمد، ۴ واحد صنفی شامل دو واحد عرضه زولبیا و بامیه و شیرینی فروشی، یک واحد صنفی عرضه کننده نان فانتزی و یک واحد قهوه فروشی به علت های تهدید علیه بهداشت عمومی، کم فروشی، گران فروشی ، نداشتن پروانه کسب معتبر و عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان پلمپ شدند و تعداد ۵ واحد صنفی دیگر نیز جریمه و تذکر دریافت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان، تصریح کرد: در این بازدید یک دستگاه خودرو ماهی فروش دوره گرد به علت در معرض فروش قرار دادن ماهی بدون مجوز دامپزشکی توقیف که پس از بررسی محموله و تخلیه کامل ماهی‌ها از خودرو میزان ۶۸ کیلوگرم گوشت کوسه که جزء ماهیان حرام گوشت است کشف و خودرو مذکور توقیف و جهت سیر مراحل قانونی تحویل شبکه دامپزشکی سیرجان گردید.

مجتبی قدیمی در ادامه اظهار داشت : متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به قیمت کمتر ماهیان حرام گوشت نسبت به سایر ماهیان و همچنین عدم امکان شناسایی آن‌ها پس از تکه کردن و یا جدا سازی پوست برای عموم مردم اقدام به عرضه و فروش آن‌ ها با عناوین سایر ماهیان در مراکز غیر مجاز و با استفاده خودروهای دوره گرد می نمایند.

وی به مردم توصیه کرد: ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد نظارت دامپزشکی خریداری نمایند.

دادستان‌ سیرجان در پایان خاطرنشان کرد: موضوع ساز و کارهای نظارت و کنترل بازار از جمله مصادیق حقوق عامه است و با توجه به اینکه عدم رعایت بهداشت توسط برخی واحدهای صنفی و همچنین گرانی قیمت کالا و خدمات در سطح شهرستان موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان گردیده است، بازدید های سرزده روزانه از کلیه واحد های صنفی ادامه خواهد داشت.

دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha