طرح ایمن سازی آموزشی در مدارس قلعه گنج اجرا شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قلعه گنج گفت: ایمن سازی فیزیکی و آموزشی یکی از برنامه های جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان است و طرح ایمن سازی آموزشی در ۱۰ مدرسه شهرستان قلعه گنج اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد ابراهیمی، گفت: ایمن سازی فیزیکی و آموزشی یکی از برنامه های جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان است؛ که به منظور کاهش تصادفات و ایمنی تردد دانش آموزان اجرایی شده است.


وی افزود: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌ کند؛ از این رو مجموعه اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب استان در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ ای دارد؛ که در این میان شهرستان قلعه گنج هم در لیست مناطق قابل اجرا قرار گرفت.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قلعه گنج، بیان کرد: ایمن سازی آموزشی شامل نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، شیوه پیاده و سوار شدن سرویس مدارس، استفاده صحیح از دوچرخه و تشخیص علائم در جاده ها است.

ابراهیمی یادآور شد: به همین منظور؛ در طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه دانش آموزان در قلعه گنج در ۱۰ مدرسه با پوشش دانش آموزی بیش از هزار نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی؛ از توزیع اقلامی شامل کیف مدرسه، دفتر مشق و وسایل ورزشی شامل توپ فوتبال و والیبال و راکت تنیس در بین دانش آموزان شرکت کننده در طرح ایمن سازی مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح چند نفر از دانش آموزان به عنوان گذربان مدرسه انتخاب می شوند که در هنگام تعطیلی مدرسه با توجه به آموزسهای ایمنی که دیده اند؛ مجموعه دانش آموزان را در گذر از جاده مدیریت می کنند، تا آسیبی متوجه دانش آموزان در مدارس حاشیه راه ها نشود.


راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha