رایزنی جهت اتمام ۲۰۹ پروژه نیمه تمام گردشگری در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برای اتمام ۲۰۹ پروژه نیمه تمام گردشگری در استان با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رایزنی شده است و با اعلام مشارکت وزارت متبوع، قرار است یک تیم از تهران به مازندران دعوت شوند.

به‌ گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، صادق برزگر در جلسه شورای اداری اداره‌کل در آمل با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و داده‌های شهرستان‌ها استفاده شود، اظهار کرد: در حوزه گردشگری باید پروژه‌های بومگردی و تاسیسات گردشگری تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه مدیران شهرستان باید با فرمانداران برای ارائه مطالبه و اعتبار برای توسعه شهرستان به تعامل برسند، افزود: باید از هم اکنون مدیران شهرستان‌ها برای مطالبه‌گری برنامه ریزی کنند.

او به رعایت عدالت در بحث رفاهی بین همه همکاران تاکید کرد.

برزگر با اشاره به ۲۰۹ پروژه نیمه تمام سرمایه‌گذاری در استان، گفت: برای اتمام این پروژه‌ها رایزنی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گرفت که حاضر به مشارکت شدند که قرار یک تیم از تهران به مازندران دعوت شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به تعامل با دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: باید برای توسعه و چشم انداز میراث‌فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری با دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران تعامل پیدا کنیم.

او ادامه داد:متاسفانه نگاه فرمانداران و مدیران گردشگری سنتی و کلاسیک است که باید تغییر کند.

برزگر به سامانه ثبت اشتغال در استان اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم شهرستان‌ها از هم اکنون بحث اشتغال را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: در سامانه رصد، جویبار جزء شهرستان‌هایی بود که بالاترین آمار را داشته است.

او با بیان اینکه نگاه گردشگران و مسافران به اداره‌کل میراث‌فرهنگی است که باید برای خدمات‌رسانی بهتر به آنها برنامه ریزی‌های مطلوب صورت گیرد، گفت: همه باید برای ارائه خدمات مطلوب با یک چشم انداز و برنامه ریزی مدون گام بر داریم.

او خاطرنشان کرد: باید از انجمن‌ها و دوستداران میراث‌فرهنگی و گردشگری که علاقمند هستند که بواسطه پشتوانه اجتماعی که دارند به شهرستان‌ها برای دریافت مطالبات کمک کنند دعوت به همکاری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه باید در هر روستا ۵ بومگردی راه اندازی شود، گفت: باید مزیت‌های بومگردی همچون اقتصادی، درآمد زایی و اشتغال به روستاییان آموزش دهند تا این آمار از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

او ادامه داد: باید برای تسریح و کاهش روند پروژه‌های که در مرحله موافقت اصولی قرار گرفته‌اند؛تلاش شود.

برزگر به طرح دریا با توجه به فصل بهار و تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با جدیت طرح دریا در سواحل استان در دستور کار قرار گیرد.

همایش بین‌المللی طالب آملی در سال جاری برگزار می‌شود

فرماندار ویژه آمل در این جلسه با اشاره به این مطلب که باید روند توسعه گردشگری در این شهرستان با شتاب بیشتری پیش برود، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچون اداره محیط زیست و سلامت مردم، خط قرمز شهرستان آمل است.

حسینی ادامه داد: حفظ و صیانت از این میراث و دارایی برای این شهرستان جدی است.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در بافت فرسوده و ابنیه‌های تاریخی صورت گرفته که در سال جدید با جدیت بیشتر و مطالبات شهری در این حوزه انجام می‌شود،

او در حوزه گردشگری شهرستان، افزود:داشته‌های شهرستان برای پذیرش حداکثری از مسافران و گردشگران یک‌مزیت بزرگ است.

او با بیان این مطلب که طرح مردمی ساری شهر آمل در کشور را در روزهای آینده رسانه‌ای خواهیم کرد، افزود. یک تحول خوبی در سطح شهرستان و مطالبه‌گری انجام شد که نقاط ضعف موجود به لحاظ بودجه و نیروی انسانی در میز آمل شناسی برنامه ریزی شده است.

او به برگزاری تور بازدید خبرنگاران برای نخستین بار در این شهرستان، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، همایش‌های روز مازندران، برگزاری رویداد و اعزام تیم تخصصی به هندوستان با محوریت آمل و شخصیت طالب آملی اشاره کرد.

حسینی با اشاره به بناها و آثار تاریخی در شهرستان آمل، گفت: احداث کریدور بسیار ویژه در گردشگری تاریخی و مذهبی در دستورکار این شهرستان قرار خواهد گرفت.

او به برگزاری همایش طالب آملی به صورت بین المللی و میر حیدر آملی در سال جاری در آمل خبر داد.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظرفیت‌های بسیاری داریم؛ اظهار کرد: برای این ظرفیت بودجه، تسهیلات و انرژی اختصاص نیافته است تا شاهد تحول در اشتغال و تولید دو برابر حال حاضر باشیم.

حسینی با بیان این مطلب که چنانچه نتوانیم قله دماوند را به‌عنوان سمبل ایران و میراث ماندگار یک طرح جامع برای آن تنظیم کنیم، خاطرنشان کرد: دبیرخانه فعال در آمل در یک بازده ۶ ماه مدیریت یکپارچه دماوند را به نتیجه می‌رساند.

او به ثبت اسب‌چه خزری که باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد و گفت: این حیوان زینتی مشتری‌های بسیاری در دنیا دارد .

در انتهای این جلسه مدیران شهرستان‌ها و معاونان ،گزارش عملکرد و برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha