آئین جشن گلریزان کرمانی ها در سایه امام مهربانی ها برگزار شد

آئین جشن گلریزان شهر کرمان با حضور خادمان آستان قدس رضوی، رئیس کل دادگستری استان کرمان، استاندار کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولین و مردم در لوای پرچم مقدس حرم مطهر رضوی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آئین جشن گلریزان شهر کرمان با حضور رئیس کل دادگستری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از خیرین در تالار برق کرمان برگزار شد.

این جشن حال و هوای خاصی داشت؛ چرا که نام مبارک امام مهربانی ها و حضور خادمانش با پرچم مطهر حرم رضوی به این مراسم جلوه زیبایی داده بود.

خادمان رضوی در ابتدای مراسم پرچم مقدس حرم مطهر رضوی را با خود به سالن ‌آوردند و همراه با حضور آنها صلوات خاصه آقا امام رضا(ع) طنین‌ انداز شد.

برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان ۳۵ میلیون تومان نیاز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان با قدردانی همراهی همیشگی خیران با ستاد دیه اظهار کرد: در سال جاری تعداد برگزاری جشن‌های گلریزان استان نسبت به سال های گذشته از هم تعداد جشن و هم جذب کمک ها پررونق تر و باشکوه تر برگزار شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: اخیرا در این زمینه با مدیران و بنگاه‌ های اقتصادی استان در تهران جلسه خوبی داشتیم و مبالغی جمع آوری شده است و طی ماه مبارک امسال ۵۵ جشن گلریزان در مراکز شهرستان‌ ها، شهرهای بزرگ و بخش‌ های استان کرمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۵۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه و مشارکت خیران از زندان‌ های استان کرمان آزاد شدند و برای این آزادی بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و این در شرایطی‌ است؛ که بدهی آنها ۱۰ برابر این رقم بوده و بیش از ۹۰ درصد بدهی این افراد با برگزاری جلسات صلح و سازش و رضایت شاکیان برطرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ بیان کرد: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را خیران با همت والای خود اهدا کرده‌ اند و بقیه آن نیز توسط ستاد دیه مرکز و پرداخت تسهیلات بانکی تامین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، با اشاره به اینکه ۲۳۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ های استان کرمان داریم، یادآور شد: برای آزادی این افراد به ۳۵ میلیارد تومان پول نیاز داریم و تاکنون ۱۲ میلیارد تومان با برگزاری جشن‌ های گلریزان به حساب ستاد دیه واریز شده است و این واریزی همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: البته بدهی مددجویان بیش از ۱۰ برابر این عدد بوده که بخش قابل توجهی از طریق اخذ رضایت از شاکی، گذشت شده و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران تامین شده است و اتاق اصناف کرمان ۴۷۰ میلیون تومان برای جشن گلریزان کمک کردند.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان؛ خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک های خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ بانک ملی واریز نمایند.

آئین جشن گلریزان کرمانی ها در سایه امام مهربانی ها برگزار شد

جبران کمک های خیّران با خداوند است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار داشت: جبران کمک‌ های خیران به نیازمندان با خداوند است و نه تنها خیران با شرکت در جشن گلریزان یک زندانی را از بند آزاد می‌ کنند؛ بلکه شادابی و نشاط را به یک خانواده بر می‌ گردانند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی اضافه کرد: انسان با محبت رشد می‌ کند و وقتی به فردی محبت کنید این محبت کردن در روح و روان تاثیر می‌ گذارد.

وی خاطرنشان کرد: محبت بزرگترین و تاثیرگذارترین هدیه انسانها به یکدیگر است و کسانیکه در امر خداپسندانه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت می‌ کنند، با خدا معامله می‌ کنند و ضمن شاد کردن دل خانواده زندانیان از عنایت و پاداش الهی برخوردار می‌ شوند.

آئین جشن گلریزان کرمانی ها در سایه امام مهربانی ها برگزار شد

گلریزان‌ ها برای رواج فرهنگ محبت است

همچنین استاندار کرمان در سخنانی با اشاره به اینکه هر فرد زندانی هزینه‌ های اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد، اظهار کرد: باید همه کمک کنیم جمعیت زندانیان کاهش یابد و از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.

محمد مهدی فداکار با تاکید بر اینکه کار خیر و محبت‌ آمیز موجب جلب رحمت الهی می‌شود، با اشاره به آیات و روایات ادامه داد: محبت نصف دین است و محبت و کار بسیار خیری که خیران به مردم می‌ کنند؛ موجب خوشحالی افراد زیادی می‌شود.

وی بیان کرد: دوستی با مردم، دوستی با خداست و برگزاری جشن‌ های گلریزان در راستای توسعه و رواج فرهنگ محبت و خیرخواهی است.

استاندار کرمان در این جلسه با تشکر از خیرینی که در جشن گلریزان بانی شده‌ اند، تصریح کرد: هم اکنون حدود ۲۳۰ خانواده منتظر کمک خیّرین هستند.

فداکار، افزود: فرد زندانی برای زندان، خانواده و خود فرد هزینه بسیار زیادی دارد و برچسب اجتماعی منفی نسبت به زندانی و خانواده وی وجود دارد، لذا باید هر چه زودتر زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرد.

وی؛ با بیان این مطلب که کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد موجب جلب رضایت الهی می‌ شود، ابراز داشت: مهم‌تر از مبلغ واریزی آزادسازی، عمل خیر و خیرخواهی است؛ که موجب فرهنگ‌ سازی و نزول رحمت الهی می‌ شود.

آئین جشن گلریزان کرمانی ها در سایه امام مهربانی ها برگزار شد

خیّر تهرانی ۲۴ زندانی جرائم مالی کرمان را آزاد کرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جشن گلریزان گفت: خانواده زندانیان گرفتاری‌ های‌ شان بیشتر از فرد زندانی است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه هرسال از خیران و فعالان اقتصادی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد کمک می‌ خواهیم، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک امسال هم یکی از خیران تهرانی با کمک ۵۹۰ میلیون تومانی خود زمینه ۲۴ نفر از مددجویان جرایم مالی کرمان را فراهم کرد.

وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شاهد افزایش ظرفیت معیشتی مردم با اقدامات دولت باشیم، ادامه داد: بسیاری از مشکلات زندانیان ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

شایان ذکر است؛ در جشن گلریزان کرمان مبالغ از سوی خیران، اصناف و بازاریان، کارمندان و سایر اقشار برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد اهدا شد و زرگران کرمانی نیز با اهدای مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی یکی از زرگرهای ورشکسته زندانی را فراهم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha