لزوم توجه بیشتر به معیشت مردم و قشرهای آسیب پذیر

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان؛ گفت: باید به معیشت مردم و اقتصاد کشور و طبقه آسیب پذیر جامعه توجه کنیم و مسئولان کشور و کسانی که توان دارند، ظرفیت‌ هایی را که می‌ توانند فعال کنند و به دولت کمک کنند تا در این بخش موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های امروز نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: باید با رعایت تقوای الهی و برداشت توشه از دنیا خودمان را برای آخرت و قیامت آماده کنیم.

وی؛ با بیان اینکه یکی از راه‌ های مؤثر تربیت از منظر قرآن و در مکتب انبیا انذار است، افزود: در جای جای قرآن این روش تربیتی وجود دارد و این روش، تا جایی که مؤثر است از داستان اقوام دیگر استفاده کرده و به ما یاد می‌ دهد، جامعه‌ ای که می‌ خواهد تربیت دینی و اسلامی داشته باشد باید از سرگذشت اقوام گذشته عبرت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، ادامه داد: در جامعه‌ ای که به دنبال هدایت و تربیت انسان است باید مهر و قهر الهی باشد، تربیت فرزندان نیز باید اینگونه باشد و پدر و مادر حق ندارند از نگاه و محور الهی در تربیت فرزندان خود خارج شوند.

حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی؛ ضمن گرامیداشت یاد شهید سپهبد قرنی و شیخ بهایی، به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: حضور قدرتمند سپاه در دفاع از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشور امروز توانسته‌ است؛ نه تنها امنیت پایدار را در کشور برقرار کند، بلکه در موضوع دفاعی نیز ایران به مرحله بازدارندگی رسیده است.

وی با بیان اینکه حضور بابرکت سپاه قدرتمند در دفاع از دستاوردهای نطام مقدس اسلامی نقشی بی بدیل است، ابراز داشت:سپاه پاسداران و در کنار آن؛ نیروهای مسلح به قدرتی توانمند تبدیل شدند و سپاه و ارتش و نیروهای مسلح توانستند نه تنها امنیت پایدار را در کشور برقرار کنند که در بحث دفاعی ایران را به بازدارندگی در برابر دشمنان برسانند.

امام جمعه کرمان با اشاره به حمله ناموفق آمریکایی ها در صحرای طبس، اظهار داشت: حمله ناموفق و شکست آمریکایی‌ ها در صحرای طبس و بهم پیچیده شدن طومار آنان فقط با قدرت خدای تبارک و تعالی می‌ گذرد، چرا که این حمله در شرایطی بود، که انقلاب در آغاز بود و متوجه عملیات نشده بودیم و دشمن در کنار ما عملیاتی سخت و خطرناک طراحی می‌ کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اضافه کرد: خداوند به شن‌ های روان ماموریت داد طومار آنان را در هم بپیچد و بار دیگر جریان تاریخ تکرار شد و دیدیم شن‌ های روان می‌ توانند در برابر مدرن‌ ترین جنگنده های دشمن بایستند و آنان را شکست بدهند.

وی تصریح کرد: ورود مسلم به کوفه نیز از سرفصل‌ های تاریخی است؛ که تا انقلاب حسین هر روز تحولاتی در تاریخ پیش آمد و این ورود آغازی بر انقلاب خونین و انقلاب احیاگر دین پیامبر عظیم الشان در تاریخ اسلام و انسانیت بود و از امروز به بعد که مسلم وارد کوفه می‌ شود هر روز تلخی‌ هایی می‌ بینید که برخورد با سفیر حسین آن هم در جامعه اسلامی و به اینجا ختم نشد تا اینکه در کربلا امامت جامعه را در محاصره مطلق قرار دادند.

خطیب جمعه کرمان؛ عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید به چند مطلب توجه کامل داشته باشیم؛ دنیای امروز به سرعت به سمت نظم نوین جهانی پیش می‌ رود و امروز کشورها دنیال این هستند در این نظم جدید جایگاهی برای خود داشته باشند و دوران تک قطبی به محوریت آمریکایی‌ ها پایان پیدا کرده و هر روز هیمنه آمریکا شکسته می‌ شود و خبر از مبارزه و درگیری در صحنه‌ های مختلف آمریکایی‌ ها در صحنه بین الملل در بخش‌های اقتصادی و... شاهد هستیم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: امروز کشورها تلاش می‌ کنند؛ دلار را حذف کنند و به جای اینکه در صف پیوستن به پیمان ناتو باشند؛ امروز به دنبال این هستند؛ که در پیمان‌ های منطقه‌ ای حضور پیدا کنند، یا در پیمان‌ هایی که در شرق عالم رقم می‌ خورد عضو شوند و این از موقعیت‌ های تاریخی برای ایران و جمهوری اسلامی ایران است.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی پرچمدار تفکر و ایده دفاع از اخلاق در چهارچوب و سایه دین و دفاع از مظلومین عالم است؛ که با اقتدار بلند کرده و فراز و نشیب‌ هایی پشت سر گذاشته و در پیش دارد و باید با همدلی و توجه به فرامین و منویات امامین انقلاب و تحت فرماندهی رهبری عظیم الشان انقلاب وظیفه تاریخی خود را به بهترین وجه ممکن نه فقط برای ایران که برای دنیای امروز به انجام برسانیم و به فضل خدا پرچم را با اقتدار به دست صاحب اصلی بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، خاطرنشان کرد: در کنار این رسالت تاریخی و جهانی و جایگاه قدرتمند در نظم جدید جهانی باید به معیشت مردم و اقتصاد کشور و طبقه آسیب پذیر جامعه توجه کنیم و مسئولان کشور و کسانی که توان دارند و باید ظرفیت‌ هایی را که می‌ توانند فعال کنند و به دولت کمک کنند تا در این بخش موفق باشیم و از این رهگذر و بر خطراتی که کشور را تهدید می‌ کند فائق آمده و با توجه به گام دوم و عملیاتی کردن آن رسالت را به خوبی انجام دهیم و این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha