اهدای دایره المعارف دستبافته‌ های سیرجان به دانشگاه‌های کشور

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اهدای ۴۵۰ سری دوره دو جلدی دایره‌ المعارف دستبافته‌ های داری و گلیم شهر جهانی سیرجان به کتابخانه‌ های دانشگاه‌ های منتخب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به اهدای ۴۵۰ سری از دو دوره دو جلدی دایره المعارف دستبافته های داری و گلیم سیرجان به کتابخانه های دانشگاه های کشور، گفت: این دایره‌المعارف اهدایی تالیف عقیل سیستانی بوده و شامل جلد ۴ و ۵ می‌ شود.

وی افزود: دایره‌ المعارف مذکور به منتخب کتابخانه‌ های دانشکده هنر و معماری کشور، کتابخانه‌ های عمومی استان و همچنین تجار، صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش و گلیم استان، منتخب اعضای هیات علمی و گروه های فرش و صنایع دستی کشور و… اهدا شده است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: با این اقدام؛ جامعه هدف این اقدام ارزشمند با مجموع اطلاعات دستبافته‌ های داری و گلیم شهر جهانی سیرجان آشنا می‌ شوند.

فعالی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با چاپ و نشر این گونه منابع علمی و تخصصی که تمامی اطلاعات صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان کرمان را در خود جمع‌ کرده و آن را به عنوان بانک جامع صنایع‌ دستی شاخص استان معرفی کنیم.

میراث فرهنگی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha