فراخوان حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه

ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها و مؤسسات فرهنگی سراسر کشور می‌توانند تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه ketab.ir برای ثبت‌نام و مشارکت در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه- قطر و معرفی آثار برتر ایرانی اقدام کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت،از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه - قطر بیست‌ودوم تا سی‌ویکم خردادماه ۱۴۰۲ ( ۱۲ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳) برگزار می‌شود و خانه کتاب و ادبیات ایران درنظر دارد با برپائی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در این نمایشگاه شرکت کند.

ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها و مؤسسات فرهنگی سراسر کشور می‌توانند تا شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه ketab.ir برای ثبت‌نام و مشارکت در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه - قطر و معرفی آثار برتر ایرانی اقدام کنند و فهرست کتاب‌های مناسب و قابل‌ عرضه در غرفه ایران (ترجیحا به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی) را تا بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ارائه کنند.

در بخشی از غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان واجد شرایط فضا اختصاص داده می‌شود و کتاب‌های‌ منتخب متقاضیان تا سقف ۳۰ کیلوگرم به‌صورت رایگان به نمایشگاه ارسال خواهند شد. خانه کتاب و ادبیات ایران تنها مسئولیت ارسال کتاب‌ها را برعهده دارد و بازگشت کتاب‌های ارسالی به ایران امکان‌پذیر نیست و کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به بلیط هواپیما، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، برعهده متقاضی است.

فراخوان حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه

همچنین لازم است متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط حضور، برنامه‌ها و نشست‌های پیشنهادی خود را ارائه و یک نفر را به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person) حداکثر تا سی‌اُم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ معرفی کنند.

بروشور و ترجمه متن چکیده کتاب‌ها به زبان عربی یا انگلیسی تا سی‌ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ باید تهیه و ارائه و کتاب‌های منتخب و بروشور جهت آماده‌سازی برای ارسال تا ششم خرداد ماه ۱۴۰۲ به خانه کتاب و ادبیات ایران تحویل داده شود.

لازم به ذکر است براساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این‌خصوص اقدام خواهد شد و چنانچه آثار به‌طور مشخص از یک مؤلف باشد، ترجیحا بروشور معرفی مؤلف باید ارائه شود.

دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر، تألیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های عربی و انگلیسی است)، جدیدالانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آنها در چهار سال اخیر باشد) و تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها از لحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های دین، دانشگاهی، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر، ایران‌شناسی، گردشگری، تاریخ، آموزش زبان‌فارسی و ادبیات کودک و نوجوان باشد) از جمله شرایط عرضه کتاب‌ها در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه -قطر است.

متقاضیان می‌توانند فایل اکسل را از اینجا دانلود و تکمیل و به پست الکترونیک international@tibf.ir ارسال کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا کسب اطلاعات بیشتر به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره ۱۰۸۰ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۱۵۵۴۰ تماس بگیرند.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha