شتاب روند اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: شناسایی اراضی، الحاق، تفکیک، طراحی و آماده سازی این واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با این نهاد است و طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیدرضا سهرابی در سفر به سیرجان گفت: بر اساس تفاهم نامه قرار شد بنیاد مسکن صفر تا صد، طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را اجرا کند.

وی افزود : پیش از این، بنیاد مسکن باید منتظر می ماند تا زمین های مربوط را سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی تامین کند و بعد از آن، در اختیار بنیاد قرار بگیرد. اما با توجه به تفاهم نامه در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر شناسایی اراضی، الحاق، تفکیک، طراحی و آماده سازی این واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انجام می شود.

معاون بنیاد مسکن کشور، تاکید کرد: روند اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، سرعت بیشتری پیدا می کند و واجدین شرایط ثبت نام شده واحدهای مسکونی شان عملیاتی می شود و ما بقی واجدان شرایط که ثبت نام نشده اند، در مرحله اول باید برای الحاق زمین و کاربری اقدام خواهد شد.

سهرابی، همچنین از آمادگی این بنیاد برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول خبر داد و گفت: این خانواده‌ ها در طرح ساخت واحد مسکونی در اولویت هستند و ۲ میلیارد ریال بلاعوض برای ساخت واحدها اختصاص داده می‌ شود.

وی عنوان کرد: در ساخت مسکن الگوسازی های مناسب ویژه معلولان رعایت و تمهیدات لازم برای صندلی چرخ دار(ویلچر) و موارد ایاب و ذهاب معلولان پیش بینی شده است، تا خانه‌ های خوب و مناسب سازی شده ویژه معلولان تحویل شود.

شتاب روند اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

معاون بنیاد مسکن، از اجرای پروژه یکهزار و ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در سیرجان خبر داد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های فاخر کشور محسوب می شود که تمامی فضاهای عمومی و امکانات مورد نیاز در این پروژه طراحی شده است و تعدادی از این واحد ها در مرحله نازک کاری هستند که به زودی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

سهرابی، عنوان کرد: استان کرمان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزء استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

وی، با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر سیرجان با تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان سرعت مناسبی گرفته است، یادآور شد: طی دولت سیزدهم مقرر است؛ تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها احداث شود.

گفتنی است؛ جلسه شورای زمین و مسکن شهرستان سیرجان با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار ویژه سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر، مدیر کل دفتر مسکن شهری، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی و مشاورین ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن استان، مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با هدف تخصیص زمین مورد نیازساخت واحدهای مسکونی واجدان شرایط در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان برگزار شد.

فرمانداری سیرجان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha