پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پیامی به مناسبت هفته سلامت بر اجرایی شدن شعار هفته سلامت ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد به مناسبت هفته سلامت طی پیامی بر اجرایی شدن شعار این هفته تاکید کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هفته سلامت را با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" آغاز می کنیم؛ چرا که از برنامه ها و ماموریت های مهم وزارت بهداشت در سال جاری، اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور است.

مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش دسترسی عادلانه مردم، بهره‌ مندی از خدمات سلامت فعال و باکیفیت، کارآمد نمودن واحدهای اجتماعی و حفاظت مالی از مردم در پرداخت‌ هزینه‌ های سلامت از اجرایی شدن برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع می گذرد و بر این اساس مسئولان نظام سلامت تمام تلاش خود را در اجرایی شدن این برنامه می نمایند.

برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در ۵۷ شهر کشور با اولویت مناطق محروم آغاز شده و در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شهرستان بردسیر به عنوان پایلوت آغاز کننده این برنامه است.

امیدوارم با اجرایی شدن این برنامه و بسط و گسترش آن به تمام کشور شاهد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت باشیم؛ زیرا افزایش مسوولیت پذیری و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه، افزایش فرزندآوری و حفظ جوانی جمعیت، مدیریت منابع حوزه سلامت، افزایش امید به زندگی و کاهش بار بیماری‌ ها از نتایج مهم اجرای این برنامه به شمار می رود.

برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، نیازمند همراهی و همدلی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه هستیم و ضروری است؛ که در راستای ارتقای سلامت، سطح سواد سلامت جامعه نیز افزایش پیدا کند و آن هم با مشارکت مردمی میسر خواهد شد.

بر خود لازم می دانم از زحمات یکایک اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اساتید ارجمند، کارکنان محترم و دانشجویان عزیز که همواره در راه ارتقای سلامت جامعه تلاش می کنند، تشکر کنم.

همچنین در پایان از همه اقشار مختلف جامعه که همواره یاری رسان نظام سلامت هستند، قدردانی می نمایم.

دکتر مهدی احمدی نژاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha