دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزء ۹ دانشگاه برتر کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح خدمات این دانشگاه گفت: علوم پزشکی کرمان یکی از دانشگاه های بزرگ و تیپ یک در کشور و جزء ۹ دانشگاه برتر کشور در زمینه آموزش، بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد ۱۳ مرداد ماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان در جمع نمازگزاران؛ فعالیت ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را تشریح و بیان کرد: استان کرمان با عنوان پهناورترین استان کشور و با گستره جغرافیایی وسیع و تنوع اقلیمی با همه حوادث و بلایا مانند زلزله، خشکسالی، مهاجرت های غیر قانونی و ... رو به رو است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این دانشگاه بیش از یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر است؛ که یک میلیون و ۵۰ هزار نفر این جمعیت را مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی و عشایر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در تقسیم بندی وزارت بهداشت در منطقه آمایشی هشت قرار دارد و این منطقه آمایشی شامل دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است، گفت: در این استان چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، جیرفت و بم و یک دانشکده علوم پزشکی سیرجان به مردم خدمت رسانی می کنند.

دکتر مهدی احمدی نژاد آغاز فعالیت دانشگاه علوم پزشکی را در سال ۵۶ و با جذب ۵۰ دانشجوی پزشکی عنوان و تصریح کرد: این دانشگاه و دانشگاه شهید باهنر کرمان حاصل زحمات دو بزرگوار مرحوم مهندس افضلی پور و همسر ایشان بانو فاخره صبا است که ما امروز وامدار و مدیون آنها هستیم.

وی؛ شمار بیمارستان های آموزشی درمانی تحت پوشش این دانشگاه را ۱۲ بیمارستان عنوان و اظهار داشت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر عملکرد ۱۲ بیمارستان خصوصی، تامین اجتماعی، نظامی و انتظامی نظارت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ادامه داد: ۳ هزار و ۷۴۵ تخت فعال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد، که از این تعداد دو هزار ۱۲۵ تخت دانشگاهی و مابقی برای بیمارستان های غیر دانشگاهی است.

دکتر احمدی نژاد؛ به تشریح فعالیت های حوزه بهداشت پرداخت و گفت: در تمام مناطق روستایی شامل ۲۵۹ خانه بهداشت، ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت بهداشت شهری، ۴۱ مرکز جامع سلامت روستایی، ۱۲۲ پایگاه بهداشتی و یک مرکز تسهیلات زایمانی خدمات بهداشتی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: ۴۵ پایگاه اورژانس جاده ای و ۲۸ پایگاه اورژانس شهری خدمات رایگان اورژانس پیش بیمارستان را در سطح این دانشگاه ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۲۱ نیروی غیر هیات علمی و ۵۸۷ عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و ۶ هزار دانشجوی داخلی و ۲۸۰ دانشجوی خارجی در ۹ دانشکده دانشگاه مشغول به فراگیری علم هستند.

دکتر احمدی نژاد؛ شمار داروخانه های استان کرمان را ۵۴۰ داروخانه ذکر و بیان کرد: از این تعداد ۳۳۷ داروخانه مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است؛ که ۳۱ داروخانه به صورت شبانه روزی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

وی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر مراکزی که با سلامت مردم در ارتباط است را جزء وظایف معاونت های بهداشتی و غذا و دارو عنوان و اظهار کرد: به عنوان مثال معاونت غذا و دارو برای سنجش میزان آلودگی میوه ها و صیفی ها به صورت تصادفی از میدان میوه و تره بارو مراکز عرضه نمونه برداری می کند و در آزمایشگاه بررسی می شود، که خوشبختانه در بازرسی هایی که داشتیم نگرانی در مورد آلوده بودن میوه ها به انواع سموم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ اضافه کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه نیز به طور مرتب ۲۵ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بازدید می کند.

دکتر احمدی نژاد، با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در دو سال گذشته گفت: تعهد ۱۰ ساله این دانشجو بعد از فراغت از تحصیل در مناطق محروم نشانه خوبی برای آینده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سایر استان های همجوار بیمار پذیرش دارد، ابراز داشت: در دو سال گذشته اقدامات بسیاری در زمینه درمان بیماران در این دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: از جمله این اقدامات می توان به استقرار دستگاه اکو کاردیوگرافی قلب در بیمارستان شفا، تکمیل چرخه پیشگیری و درمان سرطان با راه اندازی دستگاه توموتراپی، راه اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی در بیمارستان افضلی پور، راه اندازی ام آر آی در بیمارستان های شفا و شهرستان بافت اشاره کرد.

دکتر احمدی نژاد، ادامه داد: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم، خریداری دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شفا، کلنگ زنی بیمارستان ۲۵۰ تخت شهربابک که تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اجرای کارهای ابتدایی برای ساخت بیمارستان حاج قاسم سلیمانی با ۷۰۰ تخت و بیمارستان مادر و کودک است.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان های جدید برای دانشکده های پیراپزشکی، دارو سازی و دندان پزشکی، ساخت خوابگاه با ظرفیت ۶۰۰ نفر، ایجاد مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در بیمارستان افضلی پور و سطح ۲ در شهرستان بافت از دیگر اقدامات در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ گفت: بازسازی و تکمیل بیمارستان خاتم الانبیاء بافت و همچنین دانشکده پرستاری زرند در حال انجام است و در سال تحصیلی جدید شهرستان بافت نیز دانشجوی پرستاری پذیرش می کند.

به گفته دکتر احمدی نژاد، ساختمان بخش آنکولوژی کودکان که در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور مستقر است؛ در ماه آینده راه اندازی می شود.

وی افزایش ۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای به ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، اهدای سه دستگاه آمبولانس به دانشگاه را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام برای ۴۶۵ نیروی بهداشتی و درمانی را در دستور کار داریم .

دانشگاه علوم پرشکی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha