زنجان میزبان سه رویداد فناورانه کشوری و استانی در حوزه محصولات کشاورزی

رئیس مرکز نوآوری های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور، گفت: در سال جاری دو رویداد مهم فن آورانه  گیلاس شیت و زردآلوی ماهنشان و همچنین یک رویداد کشوری زیتون طارم،در استان برنامه ریزی شده است که در موعد برداشت محصولات رویدادها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، شامگاه چهارشنبه(۱۳ اردیبهشت ماه) با حضور در نشست ۴ جانبه برگزاری ۳ رویداد کشوری و استانی در حضور اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد مرکزنوآوری هاب صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور یک اقدام بسیار خوبی در استان بوده که باید مراکز مشابه دیگر نیز تشکیل و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه باید با همفکری همدیگر مشکلات و موانع موجود را رفع کرد، افزود: برگزاری چنین رویدادی حرکت خوبی در استان است که تا کنون شاهد اجرای هیچ مجموعه اقتصادی در این زمینه نبوده ایم که باید غنمیت دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، تصریح کرد: باید مدیران صنعتی دیگر استان را نیز در این زمینه مجاب کنیم که با چنین روشی میتوان تولید ثروت کرد.

شهامی، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما در این رویداد باید این باشد که یک مرکز الگو بسازیم که شبیه این مرکز در بین مراکز اقتصادی استان تکثیر شود تا حداکثر استفاده لازم را ببرند.

در ادامه جلسه مهدی شجاعی رئیس مرکز نوآوری های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور با بیان اینکه برگزاری رویدادهای فناورانه یک کار جمعی است، گفت: در سال جاری دو رویداد مهم گیلاس شیت و زردآلوی ماهنشان و همچنین یک رویداد کشوری زیتون طارم، برنامه ریزی شده است که در موعد برداشت این محصولات رویدادهای عنوان شده در محل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ها در ۶ محور برگزار می‌شود،افزود: این محور ها شامل سخنرانی های علمی ، انتخاب محصول برتر، فروش مستقیم،محصول فرآوری شده و گردشگری و..‌است.

این مسئول با اشاره به نحوه چگونگی و زمان این رویدادها گفت: هر رویداد فناوارانه به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود که تولیدکنندگان میتواند محصولات خود را به فروش عرضه مستقیم قرار دهند و همچنین برگزاری یک رویداد علمی و همچنین مسابقه پخت مربا با گیلاس در این رویداد اجرا خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه برای استقرار غرفه های عرضه محصولات در این رویدادها از تولیدکنندگان و کشاورزان هزینه ای دریافت نخواهد شد، تأکید کرد: تولیدکنندگان شناسنامه دار و کشاورزان برای حضور در این رویداد می توانند از طریق معرفی جهاد کشاورزی استان در این رویداد شرکت کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha