برگزاری سوگواره «تعزیه‌ خوانی» در شرق استان کرمان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نرماشیر از برگزاری سوگواره «تعزیه‌ خوانی» در شرق استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید ذوالفقاری، با اعلام این خبر گفت: این مراسم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نرماشیر با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان به مدت ۵ روز از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت‌ ماه در مسجد حضرت قائم(عج) روستای قائم‌ آباد از توابع شهرستان نرماشیر برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: این سوگواره با توجه به تعداد زیاد گروه‌ های تعزیه‌ خوان در شهرستان‌ های شرقی استان کرمان به‌ ویژه شهرستان نرماشیر و همچنین علاقه مردم شهرستان به این هنر دینی و آیینی طراحی شده است؛ تا با به وجود آمدن تحرک و روحیه رقابت سبب ارتقای سطح این هنر شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نرماشیر اظهار کرد: این مراسم با محوریت شهرستان نرماشیر برگزار می‌ شود؛ زیرا مردم شهرستان از دیرباز به این هنر دینی و مذهبی علاقه داشتند و حتی در بعضی موارد جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر برای دیدن مراسم تعزیه حضور پیدا می‌ کردند.

ذوالفقاری تصریح کرد: نسخ تعزیه قدیمی که با قدمت بیش از ۱۵۰ سال که از این شهرستان به دست آمده و هم اکنون در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان نگهداری می‌ شود، شاهد این مدعاست.

وی با بیان اینکه اختتامیه این مراسم به‌ مناسبت شهادت امام صادق(ع) برگزار می‌ شود، خاطرنشان کرد: با حضور داوران کشوری تعداد ۷ گروه تعزیه‌ خوان شرق استان در این سوگواره به اجرای تعزیه می‌ پردازند و در پایان سه گروه منتخب معرفی خواهند شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha