برگزاری مانور اطفای حریق و امداد و نجات در زنجان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: همزمان با روز روز جهانی آتش نشانان مانور اطفای حریق و امداد و نجات درش زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مجید امیرفضلی در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق در مجتمع مسکونی فرهنگیان پونک، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی آتش نشانان، با اشاره به برگزاری این مانور، اظهار کرد: این مانور با فعالیت ۲۱ نیرو آتش نشان و امدادی و ۷ خودروی سبک و یک نردبان هیدرولیکی برگزار شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری این مانور،بیان کرد: تست تجهیزات، ارتقا توان، مهارت و هماهنگی بیشتر بین نیروهای شرکت کننده،بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق، چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در شرایط اضطراری و تلاش برای رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، اظهار کرد:در این مانور تیم‌های امداد و نجات عملیات رها سازی مصدوم را از طبقه چهارم و همچنین تخلیه اضطراری ساختمان را انجام دادند.

امیرفضلی با بیان اینکه در طول سال، مانورهای اطفاء حریق و امداد نجات ، طی چند مرحله در نقاط مختلف شهر زنجان برنامه ریزی و اجرا می شود، افزود:در این‌ عملیات نیروها
اطفای حریق، روش موازی و سری کردن پمپ خودرو ها و روش‌های استاندارد آبرسانی در عملیات‌هایی که خودرو و پمپ‌ها مدت زمان طولانی باید فعال باشند را تمرین کردند.

وی تصریح کرد: همچنین اهالی ساکن در منطقه نیز در این مانور از نزدیک با نحوه عملکرد آتش نشانان و نحوه مواجهه با حریق و آتش سوزی آشنا شدند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha