فعالیت مراکز مشاوره نشانگر رویکرد اجتماعی پلیس است

فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع مشاوران و روانشناسان کلانتری های کرمان گفت: راه‌ اندازی مراکز مشاوره یکی از نقاط قوت و نشانگر رویکرد اجتماعی فرماندهی انتظامی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در مراسم بزرگداشت روز روانشناس گفت: پلیس با تقویت واحدهای اجتماعی خود می‌ تواند علاوه بر کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم خشم را در جامعه کنترل کند و هم با ایفای نقش میانجیگری موجب کاهش ورود پرونده‌ های قضایی به دادگستری‌ ها شود.

وی تصریح کرد: خیلی از دعاوی و پرونده‌ های ورودی به کلانتری‌ ها به‌ خاطر خشم آنی و گذرا هستند؛ درحالی‌ که با یک مشاوره کوتاه و دعوت طرفین به آرامش می‌ توان روند پرونده را تغییر داد، بدون اینکه پرونده ای به دستگاه قضایی ارسال شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان؛ اظهار داشت: برخلاف اینکه خیلی‌ ها گمان می‌ کنند بهره‌ گیری از خدمات مشاوره در دوایر اجتماعی کلانتری‌ ها صرفاً برای دارندگان پرونده‌ های قضایی و انتظامی است؛ به هیچ وجه اینگونه نیست و برای استفاده از این خدمات لازم نیست افراد پرونده انتظامی و قضایی داشته باشند. بلکه ارائه خدمات در مراکز تخصصی مشاوره پلیس، بدون دریافت هزینه به هموطنان ارائه می‌ شود و مراجعانی که هیچ پرونده ای هم ندارند هم به تناسب شرایط می توانند از خدمات مشاوره‌ ای پلیس بهره‌مند ‌شوند.

سردار ناظری هدف اصلی از راه‌ اندازی حوزه مشاوره و مددکاری در پلیس را کمک به تحکیم بنیان خانواده و بسط و گسترش سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان و با اشاره به اینکه در اجرای ماموریت های حوزه نظم و امنیت، مهمترین منابع پلیس نیروی انسانی است، افزود: پلیس یک دستگاه خدمت رسان است، که خروجی آن به جامعه برمی گردد.

وی ابراز داشت: نباید اجازه دهیم موضوعات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود و باید موضوعات اجتماعی را با بهترین روش و رویکرد پیش ببریم.

گفتنی است؛ در این نشست تفاهم نامه ای بین فرماندهی انتظامی استان کرمان و سازمان نظام روانشناسی به امضاء رسید و از روانشناسان مجموعه انتظامی تجلیل به عمل آمد.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha