نخستین پنل خورشیدی مدارس استان کرمان در راور به بهره برداری رسید
تصویر آرشیوی است.

طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، نخستین پنل خورشیدی مدارس استان در هنرستان دخترانه رضویه شهرستان راور با خلق درآمد سالیانه ۲۱ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی در راستای خلق درآمد پایدار در مدارس با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی ضروری است، گفت: نصب پنل خورشیدی نمونه موفقی از درآمدزایی پایدار در مدارس است که در استان کرمان نیز کلید خورده و در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد.

وی افزود: هنرستان دخترانه رضویه راور یک نمونه موفق در استان است؛ که با همت اولیا دانش آموزان در پشت‌بام این مدرسه پنل‌ های خورشیدی نصب شده و برق تولید شده را به فروش می‌ رساند و از این طریق درآمد ۲۱ میلیون تومانی حاصل شده که بخشی از هزینه‌ های مدرسه تامین می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: این پنل‌ ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در پشت‌ بام مدرسه نصب شده است؛ کار نگهداری تخصصی هم نمی‌ خواهد و فقط هرچند وقت یکبار نیاز است سطح این پنل‌ ها با آب شسته شود.

شایان ذکر است؛ طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نخستین پنل خورشیدی مدارس استان در هنرستان دخترانه رضویه راور با خلق درآمد سالیانه ۲۱ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha