واکنش رئیس انجمن مامایی ایران به زایمان در خانه بخاطر فقر؛ «حتی سلبریتی‌ها هم در خانه زایمان می‌کنند»!

ناهید خداکرمی گفت: در همه کشورهای دیگر، حتی سلبریتی‌ها هم در خانه زایمان می‌کنند. این حق مادر است که به انتخاب خود، محیطی را که دوست دارد، برای تولد فرزندش انتخاب کند. زایمان موضوع فیزیولوژیک طبیعی است و خطرناک نیست و تنها نیاز است که سازوکار مناسبی برای درخواست مادر، درنظر گرفته شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛رئیس انجمن مامایی ایران گفت: در همه کشورهای دیگر، حتی سلبریتی‌ها هم در خانه زایمان می‌کنند. این حق مادر است که به انتخاب خود، محیطی را که دوست دارد، برای تولد فرزندش انتخاب کند.

رئیس انجمن مامایی ایران در واکنش به گزارش خبرآنلاین درباره زایمان در خانه گفت: زایمان در منزل هیچ اشکالی ندارد و مادرهایی که تمایل دارند، می‌توانند با حضور یک مامای متخصص و تحصیل‌کرده در منزل فرزند خود را به دنیا بیاورند.

ناهید خداکرمی ادامه داد: در همه کشورهای دیگر، حتی سلبریتی‌ها هم در خانه زایمان می‌کنند. این حق مادر است که به انتخاب خود، محیطی را که دوست دارد، برای تولد فرزندش انتخاب کند. زایمان موضوع فیزیولوژیک طبیعی است و خطرناک نیست و تنها نیاز است که سازوکار مناسبی برای درخواست مادر، درنظر گرفته شود.

او با بیان اینکه وظیفه نظام سلامت است که سازوکار مناسبی برای مادرانی که تمایل دارند در منزل زایمان کنند، در نظر بگیرد، افزود: اگر نیاز به خودروی اورژانسی برای انتقال است، اگر نیاز است که تسهیلاتی مانند حضور ماما و پزشک متخصص در منزل درنظر گرفته شود، نیاز است که نظام سلامت برای حقوق مادران این کار را انجام دهد. موضوع، اما این است که نظام سلامت این سازوکار را درنظر نگرفته است؛ این حق نباید از هیچ مادری، از مادران مهاجر تا مادران غیرمهاجر گرفته شود.

خداکرمی گفت: مسئله این است که نظام سلامت معتقد است که در همه شهرها و حتی روستاها، زمینه زایمان سالم برای مادران فراهم شده است و لزومی ندارد که مادران در منزل زایمان کنند، اما هر مادری حق دارد هر کجا که راحت است و دوست دارد، برای زایمان انتخاب کند و درعین حال، نظام سلامت هم از او حمایت روانی و پزشکی کند.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha