کمیته امداد متولی و بانی فقر نیست/ ۱۱٫۴ درصد خانوار کرمانی مددجوی کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه کمیته امداد متولی و بانی فقر نیست گفت: متأسفانه در استان ثروتمند کرمان ۱۱٫۴ درصد خانوار این استان، مددجوی کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در جلسه اشتغال شهرستان ارزوئیه که با حضور صفری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، امام‌ جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، گفت: حرف دل کارکنان امداد در یک‌ کلام خدمت صادقانه، تلاش شبانه‌ روزی، در میدان بودن، از میز کنده شدن و در خدمت مردم بودن است.

وی با بیان این مطلب افزود: این توفیقی است که نصیب ما امدادگران شده و به همین منظور تلاش می‌ کنیم باری از دوش مردم برداریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان بیان کرد: کمیته امداد واسطه خیری است برای کسانی که می‌ خواهند داشته‌ های خود را در عرصه خیر و احسان به همنوعان خود عطا کنند، تا باقیات و صالحاتی باشد برای آن‌ ها و مایه خیر، برکت و رحمت برای هم نوعان باشد.

عسکری نژاد، با بیان اینکه کمیته امداد متولی و بانی فقر نیست، تصریح کرد: متأسفانه در استان ثروتمند کرمان ۱۱٫۴ درصد خانوار این استان، مددجوی کمیته امداد هستند.

وی بابیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار که حدود ۱۱٫۴ درصد از کل خانوار استان را شامل می‌ شود تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، ابراز داشت: از این تعداد خانوار تحت حمایت ۳۸۷۲ خانوار در قالب ۸۴۱۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ارزوئیه قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم به همت همه مسئولان شاهد رفع فقر و محرومیت از چهره شهر ارزوئیه، شهر خوشه‌ های طلایی باشیم و برای تحقق این امر لازم است همه در کنار هم قرار بگیریم.

عسکری نژاد، گفت: کمیته امداد به‌ عنوان یک‌ نهاد حمایتی در کنار تمام خدمات حمایتی و معیشتی سرمنشأ خیلی از خدمات خیر در حوزه‌ های توانمندسازی است و پیشانی کار توانمندسازی بحث اشتغال پایدار با درآمد ثابت است.

وی با تأکید بر اینکه بحث ایجاد اشتغال ثابت و پایدار سرلوحه کار تمام امدادگران این نهاد است، اظهار کرد: رسالت ما ایجاد اشتغال پایدار است و در همین راستا، سال گذشته حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ الحسنه در استان ایجاد کرده‌ ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان، ادامه داد: امسال نیز کمیته امداد استان کرمان متعهد به ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی شده است، که سهم شهرستان ارزوئیه ایجاد ۶۸۲ فرصت شغلی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان است، که تاکنون حدود ۵۹۸ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده که حدود ۹۰ درصد برنامه محقق شده است.

عسکری نژاد، ابراز داشت: سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ الحسنه اشتغال در شهرستان ارزوئیه پرداخت‌ شده است.

وی، تأکید کرد: امداد مانند یک دولت کوچکی در همه عرصه‌ ها در کنار مردم و مسئولان است و وظیفه ما است در کنار رسالت خدمت‌ رسانی به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان خطاب به مسئولان شهرستان ارزوئیه، خاطرنشان کرد: کمک و تسهیل گری کنید تا امدادگران بتوانند به وظیفه اصلی خود که خدمت‌رسانی است، عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha