ابزارهای خدمت در هلال احمر باید به خوبی تبیین شود

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه شعار ما در جمعیت هلال احمر، کاهش آسیب پذیری است، گفت: کاهش آسیب پذیری به شعار نیست بلکه حضور امدادگران و داوطلبان ابزار کاهش آسیب پذیری است که باید این ابزارهای خدمت به خوبی تعریف و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حکمت اله هاشمی پیش از ظهر روز دوشنبه(۱۸ اردیبهشت ماه) در همایش یکصد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که با حضور شکوهمند خانواده بزرگ هلال احمر در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با وجود داوطلبین،امدادگران و جوانان تعریف می‌شود، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر حقیقتا بدون داوطلبین معنی پیدا نمیکند بلکه این جمعیت با نام و وجود اعضای داوطلب که نقطه قوت و ارزشی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور هستند معنی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این تعریف واقعی با توانمندی و حضور داوطلبین نقش می‌بندد، ما نیز ملکلف هستیم تمام بستر های لازم برای فعالیت را در جمعیت فراهم کنیم و اعضا را به عنوان نیروی ارزشی در عمل قبول داشته باشیم تا بهره وری کار در جمعیت بالا برود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال احمر رسالت انسانی است، افزود: برای تکمیل و محقق شدن این رسالت،باید یک ساماندهی و نظم در کار داشته باشیم، چراکه نظم در کارها ایجاد شود، هزینه ها کاهش پیدا میکند و تاثیر گذاری بیشتر خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: ساماندهی و نظم در کار یک نوع خلاقیت و نوآوری است،بیان کرد: نیازی نیست که نوآوری و خلاقیت اختراع شود بلکه اگر نظام یافته و سازماندهی شده قدم برداریم تاثیر گذاری و کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جوانانی که بصورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر مشغول هستند و دغدغه مند در مسائل این جمعیت هستند، اظهار کرد: این احساس مسئولیت جوانان برای ما در جمعیت بسیار ارزشمند است و طرح ها و پیشنهادات جوانان در راستای اهداف هلال احمر حمایت و استقبال می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تمام ما تلاش ما این است که با وجود داوطلبین و اعضا جمعیت را رشد و تعالی ببخشیم، افزود: جمعیت هلال احمر با چنین ظرفیت مردمی یقینا باید در جامعه سرآمد باشد که سرآمدی جمعیت، به اعتماد عمومی جامعه و حضور داوطلبین بستگی دارد.

هاشمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر پاسخگو به حوادث و سوانح است، اظهار کرد: برای اینکه پاسخ گویی مطلوب باشد و کاهش تلفات را در حوادث شاهد باشیم وجود جوانان و امدادگران می‌تواند ابزارهای تاثیر گذاری برای پاسخ گویی باشند.

وی با بیان اینکه کارهای پژوهشی و علمی در این حوزه بسیار لازم است، افزود: جوانان و افراد نخبه در این حوزه می‌توانند یاریگر جمعیت باشند
و با کارهای پژوهشی و علمی تاثیر گذاری بیشتر و پاسخ گویی را، سرعت عمل و کیفیت ببخشند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه شعار ما در جمعیت هلال احمر، کاهش آسیب پذیری است، بیان کرد: همه واحد ها در جمعیت باید برای تحقق این شعار کمک کنند، کاهش آسیب پذیری به شعار نیست بلکه حضور امدادگران و داوطلبان ابزار کاهش آسیب پذیری است که باید این ابزارهای خدمت به خوبی تعریف و تبیین شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha