راننده ای که با اهدای عضو، زندگی بخش دو بیمار نیازمند شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مرگ مغزی راننده بین شهری جیرفتی بر اثر سانحه تصادف خبر داد و گفت: با رضایت و ایثار خانواده این راننده، اعضای بدن وی زندگی بخش دو بیمار نیازمند شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی محمودی، گفت: چند روز پیش، حادثه تصادف یک دستگاه خودروی کرایه بین شهری سبب شد، تا راننده این خودرو دچار مرگ مغزی شود.

وی، با بیان اینکه این راننده بین شهری مرحوم «حشمت الله قنبر مالکی» از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین شهری جیرفت بود، افزود: با رضایت خانواده این مرحوم، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، عنوان کرد: یکی از کلیه‌ های این راننده در بیمارستان ابو علی سینای شیراز و کلیه دیگر در بیمارستان شهید صدوقی یزد به دو بیمار نیازمند پیوند زده شد.

محمودی، با بیان اینکه گذشت و ایثار از بزرگتربن خصایص مردم نجیب و مهربان جنوب کرمان است، تصریح کرد: سال گذشته هم به علت مرگ مغزی یک راننده بین شهری دیگر به نام «مرحوم حمید ظاهرآرا» خانواده این راننده فقید با موافقت خود و اهدای عضو، جان بیماران منتظر پیوند را نجات دادند.

وی، با قدردانی از حرکت شایسته این خانواه ها در این شرایط، خاطرنشان ساخت: مجموعه فعالان حوزه حمل و نقل همانگونه که در چرخش چرخ های مهم این کشور تاثیر گذار هستند، در نجات جان دیگران هم یقینا از قشرهایی بوده، که پیش قدم اقدامات خیرخواهانه هستند، که بایستی از این جامعه و صنف تاثیر گذار در کشور به خوبی تجلیل و مقام شان گرامی داشته شود.

وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha