وجود یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی در استان کرمان

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: در استان کرمان به دلیل وجود یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی و نیز درصد بالای تصادفات، میزان مصرف خون بالاست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان نیز در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان، حضور ایشان در اداره کل انتقال خون به منظور بازدید و اهدای خون، را الگویی برای مردم دانست و گفت: براساس آیات شریفه قرآن کریم، بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران کمک می‌ کنند.

وی افزود: از این رو اهدا کنندگان خون نیز مصداق بهترین مردم هستند، زیرا با هر اهدای خون، جان سه بیمار نجات می‌ یابد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان بیان کرد: اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌ های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان نیز دو پایگاه انتقال خون دارد و یک مرکز خونگیری نیز در شهرستان کهنوج فعال است.

دکتر شکوهی، تامین خون سالم و با کیفیت برای بیمارات نیازمند به خون را از اولویت‌ های اداره کل انتقال خون برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر همکاری اداره کل انتقال خون با ۴۲ بیمارستان در سطح استان کرمان ادامه دارد.

وی یادآور شد: در استان کرمان به دلیل وجود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی و نیز درصد بالای تصادفات، میزان مصرف خون بالاست و در استان کرمان روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون مصرف می‌ شود.

شایان ذکر است؛ در انتهای این بازدید، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان و جمعی از همراهان وی نیز در ادامه بخشی از خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha