کد خبر: 198723
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
انجام بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه در کشور

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون در کشور ما بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه انجام شده که در سطح منطقه بی‌نظیر است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ناصر سیم فروش در حاشیه برگزاری بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران در مرکز همایشهای دانشگاه شهید بهشتی، افزود: پیشرفت های بسیاری در زمینه اعمال جراحی اورولوژی رخ داده و علاوه بر درمان بیماران ایرانی؛ خدمات خوبی به بیماران کشورهای همسایه ارایه می کنیم.

وی اظهار داشت: در اوایل تعدادی از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند اما الان نه تنها به خارج از کشور نمی روند، بلکه بیماران خارجی برای درمان و دریافت خدمات در مواردی مانند پیوند کلیه؛ اندورولوژی به کشور ما مراجعه می کنند.

سیم فروش به استفاده از جراحی لاپراسکوپی در کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه تقریبا جز پیشروترین ها در جراحی لاپراسکوپی هستیم و علاوه بر توریسم درمانی؛ توریسم آموزشی هم داریم، تا کنون فارغ التحصیلانی از کشورهایی مانند کویت، افغانستان و عراق هم داشتیم.

این جراح کلیه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی فلوشیب اندویو رولوژی و لاپراسکوپی برای افراد خارجی، اظهار داشت: از کشورهایی مانند افغانستان، عراق و لبنان دوره های آموزشی را در ایران می بینند و جراحی های فوق تخصصی را در کشورهای خود انجام می دهند. وی ادامه داد: پیوند کلیه در کشور افغانستان با کمک ایرانی ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه باروری هم پیشرفتهای زیادی داشته ایم، تصریح کرد: همکاران اورولوژیست هم در این زمینه فعالیت های خوبی دارند و مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر تمامی پیوندها در کشور ما اعم از پیوند کبد، روده، پانکراس، کلیه‌ها، قلب و ریه‌ها و پیوند روده در یک مرکز، پیوند قلب در ۱۱ مرکز، پیوند کبد در ۱۲ بخش و پیوند کلیه نیز در ۳۰ مرکز انجام می‌شود.

بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزار است.در بیست و ششمین کنگره جامعه اورولوژی ایران موضوعاتی همچون ارزیابی درمان در حوزه سرطان‌های دستگاه ادراری، مشکلات پروستات، ناباروری، ناتوانی جنسی و مشکلات اورولوژی در افراد مسن و هوش مصنوعی در اورولوژی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha