در زمینه پابند الکترونیکی به تولید انبوه رسیده ایم

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، گفت: هر چه رای در حوزه پابندهای الکترونیکی صادر شود، قابلیت اجرا دارد؛ زیرا به تولید انبوه پابندهای الکترونیک دست یافته ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور صبح امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در نشست قضایی استان کرمان حضور یافت و در خصوص مسائل قضایی استان، با رئیس کل دادگستری و جمعی از قضات استان کرمان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به دنبال توسعه اشتغال برای خانواده زندانیان و توانمندسازی آنان هستیم

غلامعباس محمدی در این نشست، در خصوص بحث اشتغال زندانیان، تصریح کرد: نه‌ فقط اشتغالزایی برای زندانیان بلکه به دنبال توسعه اشتغال برای خانواده زندانیان و توانمندسازی آنان هستیم، که این امر از طریق انجمن حمایت زندانیان دنبال خواهد شد.

وی؛ زندان را واقعیت تلخ جوامع بشری دانست و افزود: ما مهمترین ماموریت مان را اصلاح‌ و تربیت زندانیان می‌ دانیم، که از عوامل تحقق آن، توسعه اشتغال برای زندانیان است، که این هدفگذاری نیازمند تعامل با مراجع قضایی است.

رئیس سازمان زندان ها تاکید کرد: آمادگی داریم در کنار همه زندان‌ ها و با همکاری دستگاه‌ های استانی، کارگاه‌ های اشتغال راه‌ اندازی کنیم.

محمدی در توصیح این مطلب بیان کرد: با توجه به اینکه در تحقق شعار سال، عمده کار بر عهده دولت است و سایر بخش ها نقش همراهی و همکاری را دارند، مسئولیت سازمان زندان ها در این زمینه کمی متفاوت است.

وی اضافه کرد: در این زمینه به علاوه همتی که برای توسعه اشتغال داریم، آماده هستیم با همکاری مسئولان محلی بویژه استاندار، در هر استان در کنار زندان های مرکزی کارگاه های تولیدی و مجتمع های کارگاهی را ایجاد کنیم تا اشتغال خارج از زندان زندانیان و نیز اشتغال خانواده زندانیان محقق شود.

تولید انبوه پابندهای الکترونیک در کشور

رئیس سازمان زندان ها در ادامه اظهار داشت: در دوره جدید مدیریتی، نگاه ویژه‌ ای به توسعه کمی و کیفی پابند الکترونیک و بهره‌ مندی زندانیان با جرایم سبک از این تأسیس قانونی داریم، البته کاهش جمعیت زندان‌ ها در گروی همکاری زندان و مرجع قضایی است.

غلامعلی محمدی، با اشاره به اینکه یکی از وجوه نیاز سازمان زندان ها برقراری تعامل مثبت برای استفاده از پابندهای الکترونیکی است، افزود: مهمترین وجهه کار مجموعه زندان ها ایجاد زمینه اصلاح و تربیت مددجویان است و برای تحقق آن نیازمند برقراری تعامل مثبت با مراجع قضایی هستیم.

وی عنوان داشت: هر چه رای در حوزه پابندهای الکترونیک صادر شود، قابلیت اجرا خواهد داشت، زیرا به تولید انبوه پابندهای الکترونیک دست یافته ایم و در این زمینه هیچ معذوریتی نداریم.

رئیس سازمان زندان ها، همچنین اعلام کرد: در این سفر برای انتقال زندان‌ های درون بافت شهری به خارج از شهرها، ظرفیت‌ های مولدسازی در استان کرمان را بررسی خواهیم کرد و مترصد هستیم تا فاز اول اردوگاه «کبوترخان» را در سال جاری راه‌ اندازی کنیم.

در زمینه پابند الکترونیکی به تولید انبوه رسیده ایم

قضات در سال گذشته بیش از ۲ هزار بازدید از زندان‌ های استان انجام دادند

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان نیز در گزارشی با اشاره به مشارکت مردم و خیرین در جشن‌ های گلریزان اعلام کرد: استقبال مردم و خیرین در ماه رمضان درجهت کمک به آزادی زندانیان، قابل‌توجه بود و امروز در سفر استانی شما شاهد آزادی جمعی از آنان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، افزود: پیگیر هستیم تا پرونده‌ های بیشتری را بررسی و با کمک‌ های قضایی و مالی، افراد واجد شرایط بیشتری در فرآیند آزادی قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه درسال گذشته بیش از ۲۰۰۰ بازدید توسط قضات در زندان‌ های سطح استان داشتیم، اضافه کرد: راه‌ اندازی اردوگاه «کبوترخان» می‌ تواند بخش عمده‌ ای از مشکلات حوزه قضایی استان را حل کند، ضمن اینکه ظرفیت خوبی برای استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی در استان کرمان وجود دارد.

گفتنی است؛ در این نشست موضوعات قضایی و پروژه‌ های نیمه‌ تمام حوزه زندانبانی استان کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دادگستری کل استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha