نرخ رشد جمعیتی زنجان پایین‌ است/ برای جلوگیری از جامعه سالمندی زمان نداریم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت و باروری در استان زنجان نسبت به شهرهای دیگر در سطح پایین‌تری قرار دارد، گفت: استان زنجان جزو استان‌هایی هست که حتما باید در مسئله جوان شدن جمعیت تلاش‌های بیشتری را به کار بندد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،سیده فائزه موسوی در مراسم بزرگداشت روز ماما با اشاره به اینکه نقش ماما به عنوان کسی که شادی را به مادر بعد از ۹ ماه تحمل رنج بارداری هدیه می‌کند بسیارحائز اهمیت است، اظهار کرد: ماما کسی هست که درد و رنج را به شادی تبدیل و برای اولین بار عشق را به مادر تقدیم می‌کنند.

وی افزود: مدتی شرایط و سیاست‌های کشور این ظرفیت را از ماماها گرفته بود تا بتوانند فرزندان زیادی را به مادرانشان بسپارند، که در شرایط کنونی این فرصت به وجود آمده است تا ماماها کمک کننده در جوانی جمعیت باشند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان، با بیان اینکه مسئله مادری و جایگاه آن و نقشی که مادر می‌تواند در انسان سازی و تعالی انسان و جامعه داشته باشد، بیان کرد: ماماها به عنوان بازوهای خیلی مهم در تحقق این امر به شمار می‌آیند تا این اتفاق مهم رخ دهد.

موسوی با اشاره به نرخ پایین رشد جمعیت و باروری در زنجان، گفت: استان زنجان جزو استان‌هایی هست که حتما باید در مسئله جوان شدن جمعیت تلاش‌های بیشتری را به کار بندد.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا جامعه ما به سمت سالمندی و پیری پیش نرود،افزود: باید توجه داشته باشیم برای جلوگیری از این مسئله زمان زیادی نداریم و در این راستا با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و ماماها باید از به وجود آمدن فاجعه‌ی پیری جامعه جلوگیری کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح نفس و نتایجی که از آن به دست آمده است گفت: منصرف کردن مادران از سقط فرزندانشان در حقیقت افتخار بزرگی است و اجرای این طرح که به صورت جدی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شده است.

موسوی با بیان اینکه شاغلان حرفه‌های پزشکی و مامایی و پرستاری به خاطر شرایط شغلی خودشان فرزندآوری کمتری نسبت به دیگران دارند، در خطاب به جمع حاضر گفت: مطابق آمارهایی که در دست است فاصله میان ازدواج افراد تا به دنیا آمدن فرزند میانگین ۴ سال گزارش شده است که این خود عدد خوبی نیست و برای برطرف شدن مشکل پیری جمعیت شما نیز می‌توانید در وهله اول برای مادر شدن خودتان و سپس دیگران پیش قدم باشید.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha