۵۰ درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند

مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان گفت :در حال حاضر در جمعیت ۳۲ میلیونی  کشور مواجه هستیم که بالای ۵۰ درصد جمعیت آن  در بالای ۶۰ سالگی هستندو سالمندان جامعه هشت برابر بیشتر شده است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، فائزه موسوی  صبح روز پنجشنبه در قرارگاه استانی .خانواده و  جمعیت با بیان اینکه بحران پیری مسئله ای است که باید با شرایط بحران با آن برنامه ریزی شود اظهار کرد: مقام معظم رهبری اصولا  در مسئله داخلی اتفاق کلمه نجات استفاده نکرده است ولی در خصوص بحران پیری و جوانی جمعیت از بحث نجات و بحران از این مسئله یاد کرده است .

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال ۹۱ در بیانات به مسئله جمعیت تذکر جدی داده است افزود: متاسفانه آنطور که باید به این مسئله بصورت جدی پرداخته نشده است و  تبدیل به یک ابر بحران شده است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه  در شرایط فعلی رشد جمعیت در سال ۱۴۳۰ بحران پیری به اوج خود خواهد رسید اظهار کرد: در حال حاضر در جمعیت ۳۲ میلیونی  کشور مواجه هستیم که بالای ۵۰ درصد جمعیت در بالای ۶۰ سالگی هستندو سالمندان جامعه هشت برابر بیشتر شده است .

موسوی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر جمعیت جوان بالا است افزود :اولین مشکل پیش رو در این بحث پیری جمعیت مشکل  امنیت است بطوری که سربازی بانوان یکی از مسائلی است  که برای حفظ امنیت کشور مطرح می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار ناباروری در زوجین خوب نیست  بیان کرد: این آمارها بسیار دقیق است و اگر با این شرایط پیش برود نتایج ناگواری در کشور ر خواهد داد.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه این بحران به نظر مسئولین رسیده است و  مقرر شده است ستاد ملی جمعیت به شکل قرارگاه در استان ها  ایجاد شود، عنوان کرد: این قرارگاه در استان زنجان نیز به منظور حمایت از خانواده، جوانی جمعیت تشکیل شده و قوانین مربوط به آن نیز به دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین قرارگاه جمعیت باید اجرا شود و تمام دستگاه تابع قوانین باشد، گفت: با اینکه تعدادی از دستگاه‌ها اقداماتی انجام داده‌اند اما برخی از دستگاه‌ها نیز فعالیت و اقدام خاصی در این حوزه انجام نداده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha