کمک ۷۰۰ هزار فرانکی دولت ژاپن به اجرای طرح "نذر آب" هلال احمر

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ژاپن تاکنون ۷۰۰ هزار فرانک سوئیس برای اجرای نذر آب کمک کرده که در صورت موفق بودن طرح و تقویت آموزش در آن چهار میلیون فرانک سوئیس نیز تزریق خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محمد علی موذن تبار عصر روز جمعه (۲۲ اردیبهشت ماه) در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی کاروان سلامت در روستای ذاکر اظهار کرد: با توجه به اجرای موفق پنج دوره نذر آب در کنار این طرح کاروان های سلامت، آموزش، توزیع بسته های معیشتی، مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و خشکسالی نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز طرح نذر آب ۶ به مناسبت صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در ۱۰۱ روستای سطح کشور اجرا خواهد شد، افزود: در این راستا کشور ژاپن اعلام آمادگی برای حمایت از اجرای این طرح کرده است، و استان های اصفهان، کرمان و هرمزگان در این خصوص ملی فعالیت خواهند کرد.

معاون جذب و سازماندهی داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با استفاده از اعتبارات هلال احمر و حمایت خیرین این طرح اجرایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: از ظرفیت خیرین در ۲ قالب استفاده می کنیم که تعدادی از آنها حقوقی هلال احمر را در حوزه ملی و استانی کمک می کنند.

موذن تبار با بیان اینکه این طرح توسط صلیب سرخ به رسمیت شناخته شده است، بیان کرد: منتظر هستیم استمدادهای بین المللی به بودجه موجود اضافه شود که تاکنون دولت ژاپن ۷۰۰ هزار فرانک سوئیس برای اجرای نذر آب کمک کرده است.

وی تصریح کرد: طبق وعده دولت ژاپن در صورت موفق بودن طرح نذر آب ۶ و لحاظ شدن تقویت آموزش در این طرح چهار میلیون فرانک سوئیس نیز تزریق خواهد کرد.

اجرای طرح کاروان سلامت آورده های ارزشمندی برای هلال احمر دارد

در ادامه حکمت اله هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کاروان سلامت، خاطر نشان کرد: در روستاهای محروم که ساکنان آن نیازمند خدمات درمانی هستند و امکان دریافت این خدمات در خارج از روستا برای آنها مقدور نیست، کاروان سلامت زمینه را فراهم می کند تا در محیط و با کار میدانی این خدمات را ارائه دهیم.
وی تأکید کرد: اجرای این طرح ها آورده های ارزشمندی برای هلال احمر دارد که شامل جذب خیرین، داوطلبان و اعتماد عمومی به هلال احمر است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امروز شاهد همکاری پزشکان متخصص در کنار هلال احمر بودیم و در کنار این طرح فعالیت های آموزشی و توان افزایی با همکاری دیگر معاونت های هلال احمر انجام شد.

هاشمی تاکید کرد: پزشکانی که بیماران را در طرح کاروان سلامت ویزیت می کنند درصورتی که تشخیص دهند بیماری به ادامه درمان بیشترنیاز داشته باشد، ادامه درمان را در کلینیک هلال احمر زنجان انجام خواهیم داد که برای این مهم از ظرفیت خیرین و داوطلبان استفاده خواهیم کرد تا ادامه درمان ابتر نماند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha