لزوم توجه به مبحث گرانی و مشکلات اقتصادی

امام جمعه شهرستان سیرجان در خطبه های نماز جمعه، به مبحث مهم گرانی و مشکلات اقتصادی در سیرجان اشاره کرد و خواستار نظارت مسئولین و ارائه راهکارهای لازم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان، به مبحث مهم گرانی و مشکلات اقتصادی در سیرجان اشاره کرد و خواستار نظارت مسئولین و ارائه راهکارهای لازم شد.

وی گفت: بر اساس اعلام مردمی و بررسی های به عمل آمده در این شهرستان؛ تورم و گرانی های افسار گسیخته بیشتر از سایر مناطق دیده می شود، که از مدیران اجرایی استان و شهرستان می خواهیم علت را بررسی نموده و به فکر راه چاره و رفع مشکلات مردم باشند.

امام جمعه سیرجان به روز جهانی تالاسمی و بیماری‌ های خاص و صعب‌ العلاج نیز اشاره و بیان کرد: بیماری‌ های خاص و صعب‌ العلاج در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایط ویژه‌ ای باید فراهم شود، بیماران این بخش، درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری ها را با خود خواهد داشت، مبادا امروز این افراد مورد غفلت قرار گیرند و آن ها را فراموش کنیم.

حجت الاسلام مسلمی زاده، عنوان کرد: موسسه ثامن الحجج که در شهرستان یکی از متولیان کمک به این بیماران است، باید حمایت شود و در رسیدگی به بیماری و حتی مسائل معیشتی آنان؛ نیکوکاران و مردم ورود کنند تا با حداقل کمک همگانی؛ مشکلات بیماری و هزینه های زندگی این افراد برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان هم انتظار می رود به نحوی اقدام کنند که هزینه های درمان بیش از رنج بیماری بر این افراد تحمیل نشود و مسائل درمانی این بیماران مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه سیرجان؛ افزایش سن ازدواج را یک معضل و مشکل اجتماعی عنوان و اظهار کرد: تاخیر امر ازدواج در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته و عوامل متعددی از جمله مشکلات و دغدغه های مالی، هزینه های سنگین ازدواج و جشن عروسی، گرانی مهریه و... در این معضل فرهنگی و اجتماعی دخیل هستند، که باید با برنامه ریزی خانواده ها یک بخشی از مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده، تصریح کرد: قرآن کریم هم دستور به ازدواج داده و در آیه ۲۱ سوره روم به آفرینش افرادی از جنس یکدیگر و برای آرامش هم اشاره می نماید.

وی در ادامه، افزود: ازدواج امری قرآنی و دستور دین مبین اسلام است و همه باید در قبال این امر مهم احساس مسئولیت کنیم و در رفع مشکلات اقتصادی آن همت مضاعف داشته باشیم، به اصل ساده زیستی توجه کنیم و بدانیم این یک خطر است، که امروزه براساس آمار برخی منابع رسمی سن ازدواج در پسرها به ۳۳ سال و در دخترها به ۲۸ سال رسیده است و فرصت فرزند آوری جوانان بر این اساس از دست می رود که می تواند در آینده؛ کشور را با بحران جمعیت مواجه کند.

امام جمعه سیرجان، در ادامه خطبه ها اسراف و تبذیر در جامعه اسلامی را ناپسند و از منکرات دانست و ابراز داشت: بر اساس آیات قرآنی؛ اسراف و تبذیر برای یک فرد مسلمان و جامعه اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته و حتی به پیامبر اسلام (ص) امر می شود؛ در انفاق هم راه اعتدال را انتخاب کند.

حجت الاسلام مسلمی زاده، خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی امروزه به این مسائل توجه نمی شود؛ در حالی که توجه به این امر و دستور خداوند لازم و ضروری است.

وی؛ حملات رژیم متجاوز صهیونیستی به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان و نوار غزه را نیز محکوم و خاطرنشان کرد: حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه که موجب شهادت عده ای از شهروندان فلسطینی و یا مجروح شدن آنان از جمله زنان و کودکان شده؛ نقض فاحش قوانین بین‌المللی و انسانی است.

خطیب جمعه سیرجان عنوان داشت: سردمداران صهیونیست به خط پایان زندگی و حیات سیاسی خود رسیده اند و همانند انسانی که در حال غرق شدن است به هر برگی و تکه چوبی چنگ می زنند تا شاید نجات یابند و نمی دانند هیچ راهی برای نجات ندارند. این اقدامات دردمنشانه را محکوم کرده و از کشورهای مسلمان هم می خواهیم در برابر ظلم و جنایات صهیونیست ها نسبت به مسلمانان بایستند تا در منطقه ثبات و امنیت حاکم شود.

حجت الاسلام والمسلین مسلمی زاده به برنامه فرهنگی پویش عزیزم حسین(ع) هم اشاره و بیان کرد: اجتماع این پویش در روز دوشنبه آینده در حسینیه امام خمینی سیرجان برگزار می شود. این اجتماع، حضور بیش از ۴ هزار نفر از کودکان و نوجوانان سیرجانی است؛ که یک حرکت فرهنگی و هنری مناسب و جذاب برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی به سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) نیز پرداخت و و همگان را برای حضور در مراسم شهادت آن حضرت دعوت و خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) دین اسلام را ماندگار کرد و تحولی بزرگ در ماندگاری و استواری دین مبین اسلام ایجاد کرد، مکتب تشیع مدیون تلاش‌ ها و زحمات آن امام همام است و ایشان در زمان حیات خود منشاء و پایه‌ گذار خدمات بزرگی برای دین اسلام بوده و به برکت این امام، آثار نبوت و اهل بیت (ع) امروز هم زنده و پابرجا است و در سالروز شهادت آن حضرت عزاداری کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

خطیب جمعه سیرجان در خاتمه با تبریک هفته هلال احمر؛ از خدمات این جمعیت در حوادث تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ مجید عرب قهستانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان نیز به مناسبت هفته هلال احمر گزارش عملکرد یکساله این جمعیت را قبل از خطبه های نماز جمعه ایراد نمود و ایستگاه سلامت شامل کنترل فشار و قند خون نیز توسط جوانان این جمعیت در محل حسینیه امام خمینی(ره) محل برگزاری نماز جمعه برپا شد و اعضای جمعیت هلال احمر سیرجان در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت کردند.

لزوم توجه به مبحث گرانی و مشکلات اقتصادی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha