الکترونیکی شدن حوزه‌ های امتحانات نهایی در استان کرمان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه حوزه‌ های امتحانات نهایی الکترونیکی می‌ شوند، گفت: سؤالات امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۱ مفهومی و متفاوت از سال‌ های گذشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا امیری فرد در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان ها در مشهد مقدس، گفت: به علت اهمیت سوابق تحصیلی مهم‌ ترین برنامه آموزش و پرورش در حال حاضر برنامه برگزاری امتحانات نهایی است؛ که در این رابطه آگاهی بخشی به دانش آموزان یک ضرورت است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری به دلیل تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در کنکور سراسری و الکترونیکی شدن حوزه‌ های امتحانات و شخصی سازی پاسخنامه دانش آموزان در برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه شرایط نسبت به سال‌ های گذشته متفاوت است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان؛ با تاکید بر نقش آفرینی مدیران مدارس در ارتقاء کیفی فعالیت‌ های آموزشی، اضافه کرد: مدیران مدارس از زمان طلایی باقی مانده پایان سال تحصیلی تا امتحانات را مدیریت کنند، تا ضمن تداوم آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم با سوالات مفهومی آشنا شوند.

امیری فرد، با بیان اینکه ضریب دشواری سوالات نسبت به سنوات گذشته ۲۰ درصد بیشتر است، ادامه داد: ضرورت دارد که خانواده‌ ها در جریان این موضوع باشند و دانش آموزان را هدایت و راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: برای پایه‌ های دهم و یازدهم هر پایه دو درس به صورت هماهنگ کشوری در خرداد ماه برگزار می‌ شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان خطاب به اولیاء دانش آموزان یادآور شد: فرآیند امتحانات نهایی که از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، نسبت به گذشته تغییرات محسوسی دارد، که نیاز هست دانش آموزان و اولیا در جریان این تغییرات قرار گیرند، تا شاهد شکوفایی و موفقیت دانش آموزان در عرصه علمی باشیم.

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha