مهار حریق گسترده یک مجتمع مسکونی در کرمان/ مصدومیت ۳ آتش نشان و فرار قاچاقچیان سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل سوخت قاچاق گازوئیل در یک مجتمع مسکونی در بلوار رسالت و مصدومیت سه آتش نشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی گفت: در اثر وقوع حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل سوخت قاچاق گازوییل در پارکینک یک مجتمع مسکونی چهار طبقه، در کوچه شماره ۲۰ بلوار رسالت، متأسفانه به علت حجم بالای سوخت و حرارت بسیار زیاد ناشی از آن، علاوه بر سوختن دو دستگاه خودرو، سازه ساختمان نیز دچار خساراتی از جمله تغییر شکل ستون فلزی و شکست بتن شده و ایمنی قابل قبولی ندارد.

وی افزود: خوشبختانه این آتش‌ سوزی که ساعت ۰۰:۱۱ هشتم خرداد ماه جاری رخ داد و مقابله با آن مدت‌ زمان قابل توجهی طول کشید، با تخلیه به‌ موقع ساکنان، مصدومیتی در پی نداشت.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در عین حال بیان کرد: البته به تمام واحدها اعم از واحدهایی که در آنها ساکنان حضور داشته و یا نداشته‌اند، در اثر حرارت و دود، خساراتی وارد شده است.

تلاش ۱۸ آتش‌نشان برای مهار آتش

بابایی، با بیان اینکه در این حریق، شش دستگاه خودروی اطفایی سنگین و نیمه‌ سنگین و دو دستگاه خودروی نجات سبک به عملیات پرداختند، گفت: ۱۸ نفر آتش‌ نشان با حضور رؤسای ایستگاه ها، به‌ همراه معاونان و مدیرعامل سازمان، به انجام عملیات اقدام کردند.

وی افزود: در این عملیات سه نفر از آتش‌ نشانان دچار مصدومیت جزئی شدند.

مالکان خودروهای حمل سوخت متواری شدند

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان همچنین گفت: مالکان خودروهای حمل سوخت قاچاق، در لحظات اولیه و پس از حضور تیم عملیاتی حریق، متواری شدند.

بابایی ادامه داد: شاهدان عینی(همسایگان) اذعان می‌ کنند در لحظات اولیه وقوع حریق، ظاهراً افرادی که در حال انتقال سوخت از مخازن بوده‌ اند، مدتی را صرف خاموش کردن آتش کرده‌ اند و قصد داشتند بدون دریافت کمک از آتش‌ نشانی و اطلاع اهالی، نسبت به رفع خطر، اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای سوخت و تأخیر ایجاد شده، گسترش آتش قابل توجه بود.

آتش نشانی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha