۳ مصدوم در حادثه نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ سازی کرمان

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از نشت گاز آمونیاک در محل کارخانه یخ سازی کرمان خبر داد و گفت: تیم‌ های عملیاتی سازمان آتش‌ نشانی، ضمن کنترل اوضاع در حال رفع خطر در محل بوده و ۳ مصدوم این حادثه نیز به صورت سرپایی هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: پس از اعلام حادثه نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ‌ سازی به سامانه ۱۲۵، آتش‌ نشانان از دو ایستگاه آتش‌ نشانی به همراه گروه هزمت(نیروهای ویژه مقابله با مواد شیمیایی و خطرناک) با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌ نشانی کرمان در ساعت ۵:٢٠ صبح امروز ١٩ تیر ماه، به سرعت به محل نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ‌ سازی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی، ضمن کنترل اوضاع در حال رفع خطر در محل حادثه هستند، از شهروندان درخواست کرد: در محل حادثه تجمع نکنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: آمونیاک، گازی بی‌ رنگ، تند، اشک‌ آور و خفه‌ کننده است، که علاوه بر قابلیت اشتعال و خاصیت خورندگی، سبب تحریکات دستگاه تنفسی، پوست و چشم شده و با آسیب رساندن به شش‌ ها در اثر مواجهه با حجم زیاد این گاز می‌ تواند سبب مرگ شود.

بابایی اعلام کرد: ۲ نفر از کارکنان یخ سازی در حادثه دچار مشکل تنفسی بودند، زیرا گاز را استنشاق کرده بودند که به وسیله تکنسین های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان داشت: همچنین یکی از عوامل آتش نشانی با وجود استفاده از تجهیزات ایمنی دچار علائم پوستی شده است؛ که البته گذر زمان میزان مصدومیت وی و دیگر کارکنان کارخانه یخ سازی را مشخص می کند، زیرا برخی علائم استنشاق این نوع گاز در گذر زمان مشخص می شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در عین حال تاکید کرد: اگر فردی در محدوده ابتدای خیابان شهید مصطفی خمینی تا تقاطع بسیج و سه راه خیابان شهید مطهری شهر کرمان دچار علائم سوزش و خارش پوست یا سایر علائم پوستی بود بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کند.

آتش نشانی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha