تودیع و معارفه رئیس دامپزشکی سیرجان برگزار شد/ صنعت دامپزشکی، بزرگترین صنعت کشور پس از صنعت نفت است

فرماندار شهرستان سیرجان در آئین تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان ،صنعت دامپزشکی را بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت دانست و گفت: امنیت غذایی و سلامت به عنوان یکی از چالش های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با حضور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فرماندار سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس و جمعی از کارکنان شبکه دامپزشکی و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

فرماندار سیرجان در این مراسم؛ ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد،صنعت دامپزشکی را بزرگ‌ ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت دانست و گفت: امنیت غذایی و سلامت به عنوان یکی از چالش های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

علی یعقوبی پور افزود: در ایران نیز با حجم سرمایه گذاری که در حوزه صنعت دامپزشکی انجام می شود و به خصوص سرمایه‌ گذاری در زمینه سلامت و بهداشت، می توانیم ادعا کنیم که بعد از صنعت نفت یکی از صنایع مهم کشور است؛ که این خود نشان از اهمیت این حوزه در بحث سلامت جامعه است.

وی با بیان اینکه نقش دامپزشکی در کمک به تامین امنیت غذایی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک دام و انسان بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: متاسفانه سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در دنیا به خاطر مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می دهند و آمار گرسنگان جهان از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است؛ که آسیا و اقیانوسیه بخش اعظم افراد دچار سوءتغذیه را در خود جای داده است.

فرماندار سیرجان بیان کرد: سازمان دامپزشکی در راستای وظایف و مسئولیت‌ های قانونی خود سه هدف ملی" حفظ سرمایه دامی کشور از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌ های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده‌های دامی، و سلامت غذای ایمن را دنبال می‌ کند.

یعقوبی پور؛ در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله دکتر زینلی پور رئیس اسبق دامپزشکی سیرجان، اینگونه تغیرات را لازمه پیشرفت سازمان ها دانست و عنوان کرد: جا به جایی جزء ذات سازمان ها است و افراد به مرور زمان متخصص می شوند و پس از مدتی تخصص آن ها در جای دیگری از سازمان کاربرد بیشتری خواهد داشت.

یعقوبی پور بیان داشت: برای جلوگیری از یکنواختی کار که می تواند خستگی و بی حوصلگی و دلزدگی را به دنبال داشته باشد، افراد در جای دیگر به کار گرفته می شوند و همچنین زمینه رشد و ترقی مدیران زیر دست با انگیزه بیشتر را فراهم می کند. مدیران سازمان ها با بکارگیری تئوری چرخش مشاغل سعی می کنند، بر مشکلات ناشی از تخصص گرایی فایق آمده و از یکنواختی شغلی برای کارکنان بکاهند، تا روحیه مطلوب برای انجام کار بوجود آید.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان نیز اظهار داشت: امروز به خود می‌ بالیم که شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان در اکثر شاخص‌ ها جزء رتبه‌ های اول است.

دکتر صدیقه کاظمی نیا در ادامه تغییر رویکردهای کاری سازمان دامپزشکی کشور از زمان های دور تا به امروز را حائز اهمیت برشمرد و ابراز داشت: سازمان دامپزشکی از بدو تاسیس خود بر مبنای حفظ سلامت بهداشت عمومی بود.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب که سازمان دامپزشکی و اداره ها و شبکه های دامپزشکی شکل نوین به خود گرفتند و تا امروز که در کلیه های زمینه های بهداشتی و سلامت جامعه دامپزشکان دخیل هستند. از سرم و واکسن سازی تا غذای مردم از مزرعه تا سفره ،کنترل بیماری های مشترک ...حوزه وظایف دامپزشکی است.

در ادامه شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اقدامات دامپزشکی را ضامن سلامت عمومی و امنیت غذایی شهروندان برشمرد و از زحمات دکتر زینلی پور در دوران تصدی پست رئیس شبکه دامپزشکی تقدیر و برای دکتر محمد رضا صادقی پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha