پیش بینی برداشت بیش از ۴ هزار تن انبه از باغات جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: از نیمه دوم اردیبهشت هر سال عملیات برداشت به صورت انبه نارس برای مصارف ترشی و لواشک در منطقه جنوب کرمان آغاز می‎ شود و این عملیات تا اوایل مرداد که برداشت برای مصرف تازه ‎خوری است، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صادق حسین زاده گفت: از نیمه دوم اردیبهشت هر سال عملیات برداشت به صورت انبه نارس برای مصارف ترشی و لواشک در منطقه جنوب کرمان آغاز می ‎شود و این عملیات تا اوایل مرداد که برداشت برای مصرف تازه‎ خوری است، ادامه دارد.

وی افزود: ۵۶۰ هکتار درخت پراکنده انبه در جنوب کرمان وجود دارد که عمده سطح زیر کشت انبه در بین ۷ شهرستان جنوب کرمان به شهرستان منوجان اختصاص دارد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: ارقام موجود انبه در جنوب استان کرمان شامل؛ لنگرا، سندری، خوشه ‎ای و محلی می باشد و متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار ۸/۷ تن است و پیش ‎بینی می ‎شود در مجموع ۴ هزار و ۳۶۸ تن انبه از باغ‎ های این منطقه برداشت و عمدتا به صورت ترشی انبه مصرف شود.

حسین زاده اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان کرمان به دلیل آب و هوای مناسب کشت گیاهان گرمسیری به خصوص یکی از رویشگاه های درخت انبه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که آب کشاورزی در دسترس باغداران باشد؛ می توانند از انبه به عنوان کشت جایگزین سایر درختان غیر اقتصادی استفاده کنند و توصیه می شود؛ باغداران محترم در هنگام احداث یا کشت نهال انبه با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت و حتما از نهال های اصلاح شده که گواهی سلامت دارند و از نهالستان های مجوزدار خریداری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha