حاج قاسم مصداق یک الگو و انسان کامل ایرانی است

دبیر هیات دولت اظهار داشت: همه ما شهید حاج قاسم سلیمانی را مصداق یک انسان الگوی‌ مطلوب ایرانی می‌ دانیم و ایشان یکی از شاگردان تربیت‌ یافته مکتب امامین انقلاب و ولی فقیه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علی بهادری جهرمی صبح امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد در همایش "روایتگران پیشرفت"، کرمان را استانی بزرگ، مقاوم و نشان‌ دار در کشور دانست و با برشمردن ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، ترانزیت و گردشگری این استان، گفت: این‌ حجم از ظرفیت تنها در یک استان از ۳۱ استان کشور است، به هر استانی که سفر می‌ کنیم به اندازه یک ملت ظرفیت از منابع طبیعی، انسانی، اقتصادی و نعمات مختلف طبیعی و اکتسابی وجود دارد.

وی با بیان اینکه، نعمت‌ ها، ظرفیت‌ ها و پیشرفت‌ ها به واسطه تلاش‌ های پیشینیان دو سوال را به اذهان می‌ آورد، افزود: سوال اول اینکه آیا دوست داریم این‌ نقاط پیشرفت و توسعه، تقویت و ارزش افزوده آنها افزون شود.

سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: خداوند راهکار این افزایش نعمت را شکرگزاری آن بیان فرموده و یکی از بهترین مصادیق شکرگذاری، "روایت" است. در ادبیات رسانه‌ ای کشور چه میزان شکرگزاری می‌ کنیم و آیا به دنبال بهره‌ وری بهتر و مناسب‌ تر هستیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: به همه شما که راویان پیشرفت هستید ادای احترام دارم، من به کرمان آمده ام؛ تا بگویم چون شما با روایت پیشرفت شکر خدا می گویید، البته با هر میزان تاثیرگذاری که دارید از این رو بر من واجب است که از این مسیر درست شما، تشکر کنم، بنابراین هر آنچه می‌توانم بتوانم همکار و سرباز و یار شما در طی کردن این مسیر مهم و متعالی باشم که به وعده‌ های قطعی خدا دست یابیم.
وی تصریح کرد: اگر به دنبال ارتقای علمی، معدنی، صنعتی، فناوری و بهره‌ برداری بهتر و ارزش افزوده هستیم، خداوند راه آن را در شکرگزاری نعمت بیان فرموده که یکی از مسیرهای اساسی آن "تبیین" و "روایتگری" است.

سخنگوی هیات دولت با طرح این مطلب که در هر پیشرفتی، عوامل مهمی وجود دارد، افزود: هر رسانه با هر سلیقه سیاسی، یک تفسیر از عامل پیشرفت دارد، تکلیف فعالان رسانه‌ ای نسبت به این عوامل پیشرفت چیست؟

بهادری جهرمی ادامه داد: یک عامل مهم و اصلی در پیشرفت‌ ها، مردم هستند، آیا از حقوق آنها نیست که قدردان نتیجه کارشان باشیم که بهترین روش در قدردانی و یادآوری ابعاد و زوایای دستاوردهای مثبت آنهاست.

وی افزود: در حوزه‌های فناوری برتر مثل نانو، هسته‌ ای، فضایی و... همواره اسم یک مرد در کشورمان به عنوان بنیانگذار این مسیر یا هادی این مسیر و حرکت نقش بسته که رهبر انقلاب هستند.
دبیر هیات دولت اظهار داشت: همه ما شهید حاج قاسم سلیمانی را مصداق یک انسان الگوی‌ مطلوب ایرانی می‌ دانیم و ایشان یکی از شاگردان تربیت‌ یافته مکتب امامین انقلاب و ولی فقیه است.
جهرمی با اشاره به این‌که ما چقدر قدردان این هدایتگری و روشنگری از سوی ولایت جامعه اسلامی هستیم، گفت: خود من در این آزمون مردود هستم.

وی؛ حضور خود در این همایش را ادای احترام به افرادی دانست که در راه روایتگری پیشرفت قدم گذاشته‌ اند و بیان داشت: با روایت پیشرفت به هر میزان تاثیرگذاری و مشارکت، شکرگذار عوامل و علل پیشرفت باشیم.

دبیر هیات دولت خاطرنشان ساخت: مسیر پیشرفت از رهگذر سختی، تلاش، عبور از مشکلات، زمین خوردن، دست روز زانوی خود گذاشتن و بلند شدن، اعتماد به نفس و نگاه به آینده روشن و هدف مشترک اتفاق می‌ افتد.

استانداری کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha